چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۵

آريان، معاون سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

ستاد ساماندهي تسهيلات محرم در قزوين آغاز به کار کرد

صادق آريان، معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: در آستانه فرا رسيدن ايام محرم الحرام، ستاد ساماندهي تسهيلات محرم در نگارخانه فرهنگسراي بانو حضرت زهرا (س) اين سازمان آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ صادق آريان افزود: هيئات مذهبي ماه محرم در راستاي ارائه خدمات به عزاداران حسيني نيازمند برقراري ارتباط با سازمان‌هاي مختلف مرتبط هستند که سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در راستاي رفع اين مشکلات نسبت به تشکيل اين ستاد اقدام کرده است که اين ستاد فعاليت‌هاي عملياتي خود را با هدف ارائه خدمات بهتر به هيئت‌هاي مذهبي از 15 مهر آغاز و تا 25 مهر ماه ادامه مي‌دهد.

وي ارائه خدمات بهنگام و مناسب به صورت متمرکز به هيئات مذهبي، بهره‌مندي از توان هيئات مذهبي جهت کمک به مديريت شهر و ديدار چهره به چهره  هيئات مذهبي با نمايندگان دستگاه هاي اجرايي و اعلام تذکرات لازم جهت رفع مشکلات اساسي هيئات مذهبي را از جمله اهداف ستاد ساماندهي تسهيلات محرم برشمرد و گفت: اين اقدامات به منظور اجراي يک عزاداري واقعي و در شان مقام و منزلت سالار و سرور شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در دستور کار ستاد قرار گرفته است.

آريان خاطرنشان کرد: اين ستاد که پنجمين سال خود را تجربه مي کند توانسته است با کمک سازمان‌هاي خدمات رسان شهرداري و دستگاه هاي اجرايي مرتبط با برنامه هاي هيئات مذهبي در ايام محرم و صفر موجبات رضايت هيئات مذهبي را  به همراه داشته باشد.

وي افزود: تمام سازمان‌هاي وابسته به شهرداري قزوين از جمله سازمان هاي زيباسازي، مديريت پسماند شهرداري، آتش نشاني و خدمات ايمني، آمار و فن آوري اطلاعات، سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري، نماينده نيروي انتظامي و نماينده اداره کل تبليغات اسلامي، عضو اين ستاد بوده و خدمات خود را به هيئت‌هاي مذهبي ارائه مي‌دهند.

آريان با اشاره به مشکلات تنظيف شهري در هنگام پخش نذورات گفت: به همين منظور نماينده سازمان مديريت پسماند نقاط قرمز را شناسايي کرده و تذکرات و نکته هاي لازم را درباره حفظ نظافت عمومي به هيئات مذهبي ارائه داده و در همين راستا پلاستيک‌هاي مخصوص و سطل زباله براي جمع آوري پسماندها در ميان هيئات مذهبي توزيع مي کند.

معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين افزود: در بحث امنيتي، ايمني و ترافيکي نماينده نيروي انتظامي نيز هشدارهاي لازم را در زمينه تحريفات، عدم استفاده از آلات غير مناسب موسيقي، آلودگي صوتي، زمان بندي هيئات مذهبي و ساير موارد انتظامي را به صورت چهره به چهره و بروشورهايي به هيئات مذهبي ارائه مي کند.

وي خاطرنشان کرد: شارژکپسول‌هاي آتش نشاني به صورت رايگان، صدور دفترچه ايمني، بازديد از مساجد، امامزاده ها، اماکن متبرکه، هيئات مذهبي و تکايا، پخش تراکت و صدور مجوزات لازم از جمله اقداماتي است که توسط سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني در اين ستاد صورت مي گيرد  و همچنين آموزش هاي  لازم به صورت چهره به چهره به نمايندگان هيئات مذهبي ارائه مي شود.

آريان اضافه کرد: با توجه به نياز هيئات مذهبي براي نصب داربست در راستاي برپايي ايستگاه هاي صلواتي با هماهنگي نماينده سازمان زيبا سازي که در اين ستاد حضور دارد، مجوزات لازم به هيئات مذهبي داده مي شود، همچنين توصيه اين سازمان به هيئات مذهبي اين است که به هيچ عنوان در معابر عمومي، مکان هاي پر تردد هيئات و ايستگاه هاي برق و گاز اقدام به نصب داربست نکنند و در صورت تخطي با هيئات مذهبي متخلف برخورد مي شود.

وي يکي از اعضاي ستاد ساماندهي تسهيلات محرم را سازمان آمار و فن آوري اطلاعات شهرداري قزوين برشمرد و گفت: تشکيل سايت ستاد ساماندهي محرم از وظايف اين سازمان مي باشد که در اين سايت مشکلات، معضلات، توصيه هاي مربوطه به عزاداري مناسب، برنامه هاي ستاد و مسابقات  ايام محروم در معرض نمايش خاطبين قرار مي گيرد.

معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: وظيفه اداره کل تبليغات اسلامي استان قزوين در اين ستاد صدور مجوز فعاليت براي هيئات مذهبي به منظور دريافت خدمات ستاد ساماندهي تسهيلات محرم است که هيئات مي توانند به صورت مستقيم در کمترين زمان صدور مجوز انجام خدمات خود را از ستاد دريافت مي کنند.

آريان خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين نيز چاپ بنرها و روان سازي کار در اين ستاد را برعهده دارد، همچنين هيئات مذهبي به منظور ارائه خدمات مختلف و نيز همکاري هيئات مذهبي با ستاد دستورالعمل فعاليت هيئات و رعايت بندهاي اين دستور العمل به آنان ارائه و به امضاء آنها مي رسد.  

وي اظهار اميدواري کرد: ستاد تسهيلات محرم با وجود پشتيباني و مساعدت هيات هاي مذهبي، براي رونق بيشتر مجالس عزاداري تلاش مي کند و در اين راستا هيات ها مي توانند خواسته هاي خود را به اين ستاد ارايه کنند.

آريان يادآور شد: ستاد تسهيلات محرم از 15 تا 25 مهر ماه جاري از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 آماده ارايه خدمات به هيات هاي مختلف عزاداري است

 

تصاویر مرتبط