چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۰۶

مسئول تشکل خانه مشارکت مردم در سلامت قزوين؛

تشکل‌هاي مردمي ظرفيت مناسبي براي ترويج فرهنگ شهروندي است

مسئول تشکل خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوين گفت:تشکل هاي مردمي ظرفيت مناسبي براي ترويج فرهنگ شهروندي به ويژه نظافت شهري است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، حبيب‌اله انصاريان افزود: بسياري از مردم از مشکلات بهداشتي و زيست ‌محيطي استفاده از ظروف يکبار مصرف پلاستيکي و لزوم انتخاب جايگزيني مناسب بي‌اطلاع هستند.

وي اظهارکرد: طرح پيام آوران پاکي به منظور فرهنگ سازي ساماندهي ظروف يک بار مصرف پلاستيکي در مراسم عزاداران حسيني توسط سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين با همکاري تشکل هاي  زيست محيطي در ايام محرم اجرايي شد و تشکل هاي مردمي در چهار شب پاياني دهه اول محرم اقدام به فرهنگ سازي و توجيه مسئولان ايستگاه هاي صلواتي و شهروندان جهت استفاده از ظروف يکبار مصرف گياهي و نريختن زباله در معابر و خيابان ها و پاکسازي سطح شهر  کردند که در شب نهم محرم تعدادي از مديران شهري تشکل ها را همراهي نمودند که موجب دلگرمي اعضاي تشکل شد.

انصاريان تصريح کرد: خانه مشارکت مردم به منظور تسهيل دستيابي به اهداف برنامه جامع و سلامت توانمند سازي مردم در ارتقاي سلامت خود صورت گرفته است.

وي افزود: خانه مشارکت مردم در سلامت داري 35 عضو از گروه هاي مختلف  است که قبلا که هريک از اعضا با اقشار بزرگي از مردم در تماس هستند که ما در اصطلاح به آنان ميانجيان مي گوييم که اميدواريم اين آموزش ها و پيام هاي سلامتي بتواند در اين راستا سطح اطلاعات مردم را افزايش دهد.

مسئول تشکل‌خانه مشارکت مردم در سلامت قزوين افزود: شهر خوب شهري است که شهروندان آن در رعايت نظافت شهري آن کوشا باشند،  براي تحقق اين مهم ايده هايي داريم  که  اميدواريم با همکاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين و ساير دستگاه هاي اجرايي بتوانيم در آينده اين طرح ها را در سطح شهر پياده سازي کنيم.

 

تصاویر مرتبط