چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۲۷

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين صورت گرفت؛

برگزاري کارگاه آموزشي مضرات ظروف يکبار مصرف در شهرداري قزوين

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، کارگاه «اگر شهر در دستانم کوچکم بود» با محوريت مضرات ظروف يکبار مصرف پلاستيکي ويژه کودکان و نوجوانان در فرهنگسراي بانو حضرت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ همتي فر، مشاور و مربي خلاقيت در کودکان در اين کارگاه آموزشي به ارائه مطالبي در خصوص معايب و مضرات ظروف يکبار مصرف پلاستيکي پرداخت و گفت: استفاده از اين ظروف تاثير نا مطلوبي بر سلامت جامعه و محيط زيست دارد.

الهه همتي فر با بيان اين مطلب که جايگزين کردن ظروف يک‌بار مصرف گياهي به جاي پلاستيکي ضامن سلامت جامعه است، افزود: ريختن نوشيدني و غذاهاي داغ در ظروف يكبار مصرف خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي‌دهد و استفاده دراز مدت ازاين ظروف باعث مشکلات گوارشي، خستگي و ناراحتي اعصاب مي شود.

وي اظهار کرد: براي نوشيدني‌هاي گرم بايد از ليوان‌هاي كاغذي و براي نوشيدني‌‌هاي سرد از ظروف يکبار مصرف بي‌رنگ و شفاف استفاده شود و از ريختن مواد داغ در ظروف يكبار مصرف خودداري نمود.

همتي فر خاطرنشان کرد: مصرف مواد پلاستيکي در زندگي نه فقط به سلامت جسمي بلکه به محيط زيست صدمه جدي وارد مي کند، لذا بهترين راه حل براي کاهش آلودگي هاي ناشي از ظروف يکبار مصرف ، فرهنگ سازي براي استفاده نکردن از اين ظروف مي باشد که پيشگيري يا کاهش مصرف را در پي خواهد داشت.

وي در اين کارگاه در قالب بازي در خصوص ظروف يکبار مصرف پلاستيکي و گياهي مطالب مفيدي را به کودکان ارائه کرد و در پايان کودکان مسابقه نقاشي با موضوع مضرات ظروف يکبار مصرف پلاستيکي در ميان کودکان برگزار شد که به نفرات برتر جوايزي اهدا شد.

 

تصاویر مرتبط