چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۹/۲۵

آريان، معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

آرزوهاي کودکان کم‌توان ذهني قزوين بر روي ديوار 47 نقاشي شد

طرح ديوار 47 در حمايت از کودکان سندروم داون با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي، سازمان زيباسازي شهرداري قزوين و انجمن حمايت از کم‌توانان ذهني استان قزوين در قزوين اجرا شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ آريان، معاون هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري گفت: اين طرح در راستاي اهداف شهرداري قزوين در حمايت از اقشار آسيب پذير شهر به ويژه کودکان سندورم داون در دستور کار سازمان قرار گرفت.

صادق آريان افزود: در اين طرح کودکان سندروم داون قزوين آرزوها، دردها و دنياي ذهني خود را بر روي ديوار مدرسه کودکان استثنايي باغچه بان واقع در ابتداي خيابان باغ دبير نقاشي کردند.

وي اظهار کرد:ديوار ?? طرحي است که توسط دکتر آزاده عباس زاده پايه‌گذاري شده و نوعي حرکت و رويکرد فرهنگي، اجتماعي مي باشد و عدد ?? در اين نام‌گذاري نيز اشاره به يک کروموزوم اضافي مبتلايان به اين بيماري دارد.

حاجي عليلو، رئيس مرکز حمايت از کم‌توانان ذهني استان قزوين نيز در خصوص اهداف و ابعاد اجراي طرح «ديوار ??» گفت:در اين طرح به‌ صورت نمادين، کودکان و نوجوانان مبتلابه بيماري کم‌توان ذهني با ترسيم دردها و آرزوهاي خود در قالب نقاشي به ديواري بي‌جان، جان مي بخشند و از اين طريق به جامعه تلنگري وارد کنند.

مهناز حاجي عليلو افزود:اهميت طرح ديوار 47 زماني بيشتر نمايان مي شود که بدانيم بچه‌هاي مبتلابه سندروم دان نمي‌توانند دردهايشان را بازگو کنند و بيشتر تصويري فکر مي‌کنند.

به گفته وي اجراي اين طرح نقش بسزايي در تغيير نگرش‌هاي اجتماعي به کودکان سندروم دان و ساير مبتلايان به کم‌تواني‌هاي ذهني دارد و بستر مناسبي را در راستاي احقاق حقوق بيماران کم‌توان ذهني در سطح شهر قزوين ايجاد مي کند، چرا که اين قشر به حداقل حقوق شهروندي، امنيت اجتماعي و اقتصادي نياز دارد که اين مهم از طريق آگاه‌سازي‌ محقق مي‌شود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط