شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۵

از سوي سازمات فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين انجام شد؛

بازديد اعضاي شوراي شهر قزوين از کارگاه آموزشي امداد و نجات در محله مجاهد

سعيد وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري به همراه اشدري، رئيس کمسيون فرهنگي و صلح جو عضو شوراي اسلامي قزوين از کارگاه آموزشي امداد و نجات و علائم حياتي که با مشارکت جمعيت هلال احمر قزوين در محله مجاهد برگزار شد، بازديد کردند.

داشتن شهر ايمن،امن و سالم نيازمند مشارکت شهروندان است

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ اشدري، رئيس کمسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين در جريان اين بازديد گفت: آموزش هاي دانش محور در اولويت برنامه هاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قرار دارد که خوشبختانه سازمان در اين راستا اقدامات مثبتي برداشته است که از آن جمله مي توان به برگزاري کارگاه هاي آموزشي خانواده اسوه، امداد و نجات و علائم حياتي و ايمني زنان خانه دار اشاره کرد.

 فاطمه اشدري از بانوان حاضر در کارگاه آموزشي امداد و نجات و علائم حياتي خواست تا پيشنهادات و نيازهاي خود را در خصوص برگزاري کارگاه آموزشي با موضوعات مورد نظرشان به سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين اعلام کنند.

وي لازمه داشتن شهر ايمن، امن و سالم را در گرو مشارکت شهروندان و ارتقاي سطح دانش آنان برشمرد و  از بانوان خواست تا آموزش هاي دريافتي خود را به اطرافيان خويش منتقل کنند و با قوت بيشتري در اين جلسات حضور  بهم رسانند.

برگزاري دوره هاي متعدد آموزشي توسط شهرداري قزوين قابل تقدير است

صلح جو، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز در اين بازديد گفت: يکي از عمده وظايف شهرداري در ترويج، اشاعه و تقويت فرهنگ حقوق شهروندي و ارائه آموزش هاي لازم به شهروندان در حوزه متنوع مديريت شهري است.

حسين صلح جو افزود: در اين راستا  برگزاري دوره هاي متعدد آموزشي در دستور کار سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين قرار گرفته است که جاي قدرداني دارد.

وي اظهار کرد: شهروندان از طريق اين آموزش ها مي توانند در زمان بروز حادثه با حفظ خونسردي و استفاده از تجربيات و علم با برخورد صحيح از خسارات و تلفات ناشي از حوادث جلوگيري کنند.

به گفته صلح جو برگزاري دوره هاي آموزشي نقش بسزايي در توانمندسازي شهروندان براي داشتن شهري سالم و کم حادثه مي باشد.

وزيري نژاد؛ مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در اين بازديد گفت: بالا بردن آگاهي شهروندان در مباحث فوريت هاي پزشکي و امداد و نجات، تربيت نيروي متخصص و کارآمد در مقابله با حوادث غير مترقبه و کاهش صدمات ناشي از عدم اگاهي افراد در حوادث از جمله اهداف مهم کارگاه آموزشي امداد و نجات و علائم حياتي است.

توجه به سلامت شهروندان و حفظ ايمني آنان همواره در اولويت شهرداري قزوين است

سعيد وزيري نژاد افزود:توجه به سلامت شهروندان و حفظ ايمني آنان همواره از مباحث مهم مد نظر شهرداري قزوين بوده است در اين راستا سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين اقدام  به برگزاري دوره هاي آموزشي جهت ارتقاي سطح دانش شهروندان به ويژه زنان خانه دار در حوزه مختلف خانواده، سلامت، امداد و نجات و ايمني کرده است که اين کارگاه ها به صورت مستمر و دوره اي در سطح محلات قزوين تا پايان سال برگزار مي شود.

وي اظهار کرد: کارگاه آموزشي امداد و نجات و علائم حياتي به صورت رايگان با همکاري جمعيت هلال احمر قزوين در سطح محلات قزوين برگزار مي شود که در مرحله اول برگزاري اين کارگاه هاي آموزشي در محلاتي که در بافت فرسوده قرار دارند برگزار مي شود، چرا که در مواقع بروز حوادث عبور خودروهاي آتش نشاني، اورژانس و هلال احمر جهت امداد رساني به آسيب ديدگان به سختي صورت مي گيرد،لذا حضور نيروهاي آموزش ديده در بحث کمک هاي اوليه و علائم حياتي در اين محلات امري است تا با مداخله مناسب بتوان از بروز خسارات جاني و مالي بيشتر پيشگيري کرد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط