یکشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۰

وزيري‌نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

اجراي نمايش شاد و موزيکال "کوشا و نوشا" در شهرک ترافيک

سعيد وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت:نمايش شاد و موزيکال «کوشا و نوشا" در شهرک ترافيک با مشارکت اداره کودک و نوجوان سازمان فرهنگي ورزشي و سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اجرا مي شود.

به گزارش سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ وزيري نژاد افزود: نمايش «کوشا و نوشا در شهرک ترافيک» از 19 دي ماه تا هفتم بهمن ماه سال جاري با هدف آموزش نکات اخلاقي و اجتماعي و فرهنگ شهروندي با موضوع فرهنگ ترافيک به کودکان در سالن بانو حضرت زهرا (س) سازمان اجرا مي‌شود.

وي اظهار کرد:اين نمايش ويژه مهد کودک ها و مدارس ابتدايي است، مربيان و مديران مدارس و مهدهاي کودک مي توانند جهت رزرو با شماره تلفن هاي 09127835742 و 09127831710 تماس بگيرند.

اين مسئول در ادامه آموزش فرهنگ ترافيک به کودکان را يکي از اساسي ترين مباحث مربوط به فرهنگ سازي و افزايش توجه و احترام به مقررات و قوانين ترافيکي در شهرها ذکر کرد و گفت:با توجه به پائين بودن سطح توجه به محيط اطراف در کودکان و بيشتر بودن سطح خطر پذيري آنها برنامه ريزي براي ارتقاي سطح فرهنگ ترافيک و افزايش سطح آگاهي آنها اجراي اين نمايش در دستور کار سازمان قرار گرفت.

به گفته وي آموزش هاي تئوري براي کودکان جذاب نيست،واکنش کودکان پس از مدتي نسبت به ادامه روند آموزش منفي خواهد بود،لذا آموزش مفاهيم شهروندي به کودکان ضمن اثر بخشي بر روي ذهن و روان کودکان بايد جذابيت لازم را نيز داشته باشد، آموزش در قالب نمايش هاي شاد يکي از راهکارهاي موثر انتقال مفاهيم آموزش هاي شهروندي به کودکان است.

وزيري نژاد در ادامه گفت: اين نمايش شاد و موزيکال کاري است از گروه هنري باران از استان قزوين که از سابقه خوبي در زمينه تئاتر در کودک برخوردار است و بازيگران اين نمايش ايمان جاني، پگاه پور جهاني، عليرضا رشيد، زينب فتحي و محمد حاجي زاد مي باشند.

وي حمايت از گروه‌هاي تئاتر بومي را يکي از سياست‌هاي فرهنگي و هنري شهرداري قزوين عنوان کرد و گفت:"قصه هاي کوشا و نوشا" به نويسندگي و کارگرداني محمد حاجي زاده ساخته شده که حاوي مضامين فرهنگ شهروندي در حوزه ترافيک و نکات اخلاقي و اجتماعي است، آهنگساز اين نمايش فرامرز نصيري و شاعرش علي مرداني مي باشد.

 

تصاویر مرتبط