پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۰۸

آريان، معاون سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

توليد دو سرود «عرش نياز» و «نيايش» با موضوع نماز

صادق آريان، معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: دو سرود «عرش نياز» و «نيايش» با موضوع نماز در مرکز سرود و موسيقي اين سازمان توليد شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ صادق آريان با اشاره به روند توليد آثار موسيقايي در مرکز موسيقي سازمان متبوع خود اظهار کرد: هنر يکي از مهم‌ترين ابزارهاي انتقال مفاهيم و ارزش‌هاي مختلف ديني، اجتماعي و حتي اقتصادي و سياسي به مخاطب است و موسيقي بخشي از اين ابزار ارزشمند تلقي مي‌شود.

وي اظهار کرد: از سوي ديگر با توجه به سفارشات بسياري که در دين نسبت به اقامه نماز شده است، ساخت سرودهاي «عرش نياز» و «نيايش» در  برنامه کاري سازمان قرار گرفت.

وي با بيان اينکه اين آثار با شعر محمد حسن ارداقيان، آهنگ سازي مهدي احمدي و خوانندگي ساقي کاکاوند ساخته شده است، افزود: مقرر است در اجراي هاي مختلف به صورت نماهنگ و اجراي زنده توسط گروه هاي مختلف در سطح استان قزوين و کشور احرا شود.

آريان تصريح کرد: اين آثار با بهره گيري از اشعار غني و پرمحتوا، رنگ آميزي مناسب آهنگ و ملودي ها توليده شده اند که اميد است بتواند تاثير خود را در ترغيب مخاطب به امر نماز بگذارد.

معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين افزود: لوح فشرده‌ سرودهاي «عرش نياز» و «نيايش» به صورت نماهنگ با بهره گيري از تصاوير مساجد قزوين، بقعه امامزاده حسين (ع) و نماز جماعت اقشار مختلف جامعه و حضرت امام خميني (ه) تهيه شده است، اين آثار در مسابقات مختلف کشوري شرکت داده خواهد شد.

وي اضافه کرد: 700 نسخه از لوح فشرده اين سرودها تکثير و همزمان با بيست و چهارمين اجلاس نماز که در قزوين برگزار شد به تمامي شرکت کنندگاني که از سراسر کشور در اين اجلاس حضور داشتند،اهدا شد و همچنين به دفتر ستاد اقامه نماز کشور نيز ارسال گرديده است.

آريان با بيان اين مطلب که تاکنون 20 اثر در مرکز موسيقي و سرود سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين توليد شده است،گفت: موضوعات اين آثار در حوزه آموزه هاي شهروندي، فرهنگ ايثار و شهادت و مباني ديني است.

وي در پايان افزود: مرکز سرود و موسيقي اين سازمان،توليد آثار مختلفي با موضوعات مختلف تقويمي را در زمينه هاي مذهبي،سياسي، فرهنگي و هنري را در برنامه کاري خود قرار داده است و اگر پيام‌هاي ديني، اخلاقي و آموزه هاي شهروندي از طريق ابزار هنر نظير سرود انتقال يابد تاثيرگذاري قابل توجهي خواهد داشت و مي‌تواند به غناي کارهاي فرهنگي بيفزايد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط