پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۰۸

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين صورت گرفت؛

برگزاري کارگاه آموزشي خانواده اسوه در محله مجاهد قزوين

کارگاه آموزشي خانواده اسوه با موضوع «شيوه هاي تربيت جنسي در کودکان» از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در مسجد زينبيه محله مجاهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ حجت الاسلام حسيني، يک مشاوره خانواده در کارگاه آموزشي «تربيت جنسي در کودکان» افزود: در هر خانه‌اي که قانون باشد، تربيت کودکان آسان است، قانون‎هايي نظير اينکه در چه سني براي فرزندان بايد تلفن همراه خريد، چه ساعتي بايد بخوابند و بيدار شوند و مسواک بزنند.

حجت الاسلام حسيني افزود: يکي ديگر از تربيت‌هاي صحيح کودکان احترام گذاشتن به شخصيت کودکان است، هر کودکي که تکريم شد، تربيتش آسان است.

اين مشاور خانواده اظهار کرد: يکي از نشانه هاي زندگي موفق هماهنگي بين مادر و پدر است،کودک اگر ببيند هماهنگي لازم بين والدينش نيست، از آب گل آلود نهنگ مي گيرد و طغيان مي کند.

وي با بيان اين مطلب که بزرگترين مشکل کشور تربيت است،افزود: تربيت درست سبب تحويل شهرونداني سالم با وجدان کاري، مسئوليت پذير و متعهد به جامعه مي شود، نه دکتري که بخاطر پول بخيه يک کودک را باز کند.

حجت الاسلام حسيني با تاکيد بر اينکه تربيت جنسي مانند هر تربيت ديگر، بايد به جا و به موقع خود انجام شود، گفت:والدين بايد از دوران کودکي تربيت جنسي فرزند خود را آغاز کنند.

وي با بيان اين مطلب که موضوع تربيت جنسي کودکان از دغدغه هاي اصلي والدين مي باشد، گفت: در موارد بسياري مشاهده شده که رفتار غلط والدين در اين زمينه، عواقب جبران ناپذيري را بر ذهن کودکان باقي گذاشته به گونه اي که آثار آن در سنين بزرگسالي هم وجود داشته است.

اين مشاور تصريح کرد: اگر والدين با برنامه‌ريزي درست و بلند مدت اطلاعاتي درباره بلوغ و مسائل جنسي در اختيار فرزندان خود قرار دهند و آرام و آرام و به تناسب سنشان اين اطلاعات را در اختيار وي قرار دهند از بروز بسياري از مشکلات رفتاري و اختلالات جنسي در فرزندانشان جلوگيري خواهند کرد.

حجت الاسلام حسيني اضافه کرد: کودکان در سنين چهار تا شش سالگي متوجه تغييرات اندام  خود شده و تفاوت بين دختر و پسر را متوجه مي شوند، در اين دوره سني وظيفه پدر و مادر براي تربيت فرزندان و آمادگي براي پذيرش تغييرات و آغاز سن بلوغ بيشتر مي گردد.

وي ادامه داد: از سن 9 سالگي با شروع برخي تغييرات جسماني و بلوغ در کودکان بايد به شيوه هايي مناسب، آگاهي هاي لازم در خصوص تغييرات از سوي پدر براي پسران و مادر براي دختران داده شود.

حجت الاسلام حسيني خاطرنشان کرد: هر تغييري نيازمند ياد گرفتن مهارت هايي است که اين مهارت ها بايد آموزش داده شود تا هماهنگي هاي لازم ايجاد شود از اين رو ضروري است در سنين مختلف با روش هاي مخصوص همان سن درباره مسايل جنسي با کودکان و نوجوانان صحبت شود.

حجت الاسلام حسيني گفت: دنياي بيرون از خانه اطلاعاتي را به فرزندان مي دهدکه فاقد ارزش هاي لازم و بدون چارچوب است و بهتر است والدين اين اطلاعات را بر اساس موازين اسلامي، شرعي و چارچوب فرهنگي خود در اختيارفرزندان قرار دهند.

گفتني است در پايان ،يک مشاور خانواده، حجت الاسلام حسيني به سوالات شرکت کنندگان در اين کارگاه آموزشي پاسخ داد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط