پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۲۰

در ايام نوروز 95؛

حمام تاريخي قجر قزوين صاحب پارکينگ اختصاصي مي شود

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت:حمام تاريخي قجر صاحب پارکينگ اختصاصي مي شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد افزود:اين پارکينک يک ملک مسکوني به مساحت هزار و 500 متر است که توسط شهرداري منطقه يک قزوين تملک شده و انجام امور عمراني آن بر عهده سازمان عمران شهرداري قزوين مي باشد که جاي بسي قدرداني و تشکر دارد.

پارکينگ اختصاصي حمام تاريخي قجر در ايام نوروز افتتاح مي شود

وي اظهار کرد:پارکينگ اختصاصي حمام تاريخي قجر با هدف رفاه حال شهروندان به ويژه اهالي محله عبيد زاکاني در ايام نوروز آماده بهره برداري براي مسافران نوروزي و گردشگران مي باشد.

اين مسئول با بيان اين مطلب که با افتتاح اين پارکينگ مشکل اساسي منطقه بافت تاريخي عبيد زاکان رفع مي گردد،خاطرنشان کرد:محله عبيد زاكاني از محله هاي تاريخي بسيار پر رونقي است كه به نوعي يكي از قطب هاي گردشگري استان محسوب مي‌شود و حمام قجر به عنوان پر بازديدترين مكان گردشگري استان در اين محله قرار دارد و عده زيادي از گردشگران براي بازديد از بناهاي تاريخي به ويژه حمام قجر  به اين محله مي‌آيند.

وزيري نژاد اظهار اميدواري با افتتاح پارکينگ اختصاصي حمام تاريخي قجر در ايام نوروز خنده بر لبان اهالي محله عبيد زاکان بنشيند و ديگر نگران ترافيک سرسام آور ناشي از بازديد گردشگران از حمام تاريخي قجر نباشند.

گفتني است، حمام قجر يکي از کهن ترين و بزرگترين گرمابه هاي قزوين است که در سال 1057 هجري قمري توسط اميرگونه خان از اميران شاه عباس دوم در دوره صفويه در محله عبيد زاکان فعلي بنام حمام شاهي ساخته شده که با سه بخش اصلي سربينه، مياندر و گرمخانه بالغ بر هزار و 45مترمربع مساحت دارد، اين گرمابه تاريخي در بيشتر از پنج سال گذشته، از سوي سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري قزوين در يکسال مرمت و بازسازي شد و از اين پس از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين تجهيز و تاکنون اداره مي شود.

 

 

تصاویر مرتبط