جمعه ۱۳۹۴/۱۲/۲۱

مادر شهيد حجت اسدي:

خدا با شهادت حجت به او عزت الهي داد

جمعي از مديران ارشد شهري و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين با خانواده شهيد مدافع حرم "حجت اسدي" ديدار و گفت‌وگو کردند.

مادر شهيد حجت اسدي در اين ديدار گفت: حجت خودش راه شهادت را انتخاب کرد و خدا براي او شهادت خواست و ما به رضاي خداوند راضي هستيم. مادر شهيد عنوان کرد: چند روز قبل از شهادتش به من زنگ زد و گفت مادر برايم دعا کن! گفتم برايت دعا مي‌کنم هرچه خدا بخواهد همان شود! و بعد حجت عاشقانه قهقهه عجيبي زد.

اين مادر ادامه داد: در آن لحظه، پيش خودم گفتم اگر بگويم بيا ايران و نرو دفاع از حرم؛ حجت به حرفم گوش دهد شرمنده حضرت زينب (س) مي‌شوم؛ و تنها نگراني اين بود حجت شهيد شود و پيکرش برنگردد چون تحمل چشم‌انتظاري وي را نداشتم. بعدازاينکه خبر شهادتش را دادند فردايش پيکرش را آوردند.

وي با اظهار اينکه حجت، شهرت را دوست نداشت و خدا با شهادتش به او عزت الهي داد، افزود: خانم فاطمه زهرا (س) را خيلي دوست مي‌داشت و در شب شهادت حضرت زهرا (س) به شهادت رسيد. اين مادر بيان کرد: در شب عروسي‌اش خيلي جالب بود که فيلم‌بردار با حجت مصاحبه مي‌کرد گفت از همسرت چه مي‌خواهي و حجت گفت از همسرم صبر حضرت زينب را مي‌خواهم! دايي‌اش شهيد بود و حجت بسيار به دايي‌اش شبيه بود و اين شباهت هميشه ته دلم را مي‌لرزاند.

پدر شهيد اسدي نيز گفت: وقتي به خانه‌اش مي‌رفتم خيلي به من احترام مي‌کرد با خانواده‌اش مهربان بود و همه کارهايش براي خدا بود و به حلال و حرام هم اعتقاد کاملي داشت.

برزگر، داماد خانواده شهيد حجت اسدي و از دوستان نزديک وي نيز گفت: شهيد حجت در حوزه کارهاي فرهنگي در سطح استان و کشور کارهاي بزرگي انجام داده بود و در حوزه اقتصادي با ايجاد فروشگاه‌هاي " حسين جان" و ارسال توليدات مذهبي به 50 شهر کشور توانسته بود اقدامات گسترده مثبت فرهنگي بکند.

وي ادامه داد: تشييع ايشان با آن خيل جمعيت و برگزاري آيين‌هاي تکريم جهت بزرگداشت‌هاي متعدد در سطح کشور به‌سلامت نفس ايشان برمي‌گردد.

وي اظهار کرد: در وصيت‌نامه ايشان مطالبي وجود دارد که خواندن آن را به همه مسئولان و مردم توصيه مي‌کنم.

 

محمدرضا صديقي از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس و عضو شوراي اسلامي شهر نيز گفت: به‌واسطه آشنايي با اين شهيد بايد بگويم از اول تشنه شهادت بود.

صديقي با اعلام اينکه دنيا را به هيچ حساب مي‌کرد و به دنبال لذت معنوي بود، تصريح کرد: خدا به ايشان عزت داد روز تشييع ايشان در قزوين زنده کننده عزاداري روز عاشورا بود.

صادقي نيارکي ديگر عضو شوراي اسلامي شهر نيز گفت: با شهادت حجت‌ها مشخص شد راه شهادت هنوز باز است؛ خوش به سعادت آنان و خانواده‌هايشان که خدا به آنان عزت داد.

مسعود نصرتي شهردار قزوين گفت: مدافعان حرم داراي ويژگي ممتازي‌اند که به درجه رفيع شهدا مي‌رسند.

نصرتي افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس، ايراني‌ها با داشتن عقيده محکم براي جهاد و حفظ تماميت ارضي کشور دليرانه مي‌جنگيدند.

وي با اشاره به حضور رزمندگان مدافع حرم اظهار کرد: کساني که کيلومترها دورتر از سرزمين خود مي‌جنگند داراي اعتقادات به‌مراتب قوي‌ترند که حاضرند براي حفظ اسلام و مسلمين با داعش بجنگند.

شهردار قزوين تصريح کرد: شايد به‌ظاهر پيکار با داعش به اين منزله باشد مرزهاي کشور و تماميت ارضي آن به خطر نيفتد ولي معتقدم مدافعان حرم ايمان‌ها و عقيده‌هاي مستحکم‌تري دارند.

نصرتي با اشاره به شهادت حجت اسدي از مدافعان حرم که تشييع باشکوهي داشت تصريح کرد: شهيد اسدي داراي ايمان و خلوص خاصي بود و خدا به ايشان جايگاه ويژه شهادت را اعطا کرد.

در پايان اين برنامه شهردار قزوين دستورات لازم را براي مزين شدن نام کوچه محل زندگي والدين شهيد به نام شهيد حجت اسدي صادر کرد.

در اين ديدار فرج اله فصيح رامندي رئيس شوراي شهر و مريم نخستين از اعضاي شوراي شهر، ناصر گنجي معاون سرمايه‌گذاري و مشارکت‌هاي شهرداري، سعيد وزيري نژاد مديرعامل سازمان فرهنگي-ورزشي و حسين عمويي مديرعامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري، اصغر اللهياري مشاور امور ايثارگران شهرداري، پاسدار شهسواري فرمانده پايگاه شهيد باهنر شهرداري و مجتبي انتظاري مسئول روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين نيز حضور داشتند.

 

تصاویر مرتبط