10/1/2024

برگزاری کارگاه آموزشی عروسک‌سازی با هدف کارآفرینی بانوان محله منتظری قزوین

کارگاه آموزشی عروسک سازی با هدف آموزش بانوان محله منتظری جهت توانمندسازی و کارآفرینی در فرهنگسرا خانواده قزوین برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ کارگاه آموزشی عروسک سازی با هدف آموزش بانوان محله منتظری جهت توانمندسازی و کارآفرینی در فرهنگسرا خانواده قزوین برگزار می شود.

در این کارگاه آموزشی، بانوان محله منتظری با کمک مربی توانمند این حوزه با مراحل دوخت و مونتاژ بخش های مختلف آماده سازی تهیه یک عروسک آشنا می شوند.

در ادامه پس از طی مرحله آموزشی، مواد اولیه دوخت عروسک در اختیار بانوان علاقمند به کسب و کار گذاشته می شود و پس از دوخت و تولید عروسکها، کارهای آماده از آنها خریداری می شود.

این اقدام در واقع با هدف کمک به اقتصاد خانواده و رسیدن به خودکفایی صورت می گیرد چراکه در صورت فراگرفتن کامل این رشته هنری و با برنامه ریزی دقیق و درست می توان به این کار توسعه داده و رونق بخشید.

امروزه یادگیری کسب و کارهای خانگی به یکی از منابع درآمدی مناسب برای بانوان توانمند و جویای کار تبدیل شده و از این طریق نه تنها موجب درآمدزایی برای خانواده خود شده اند بلکه با گسترش فعالیت، زمینه کار و کسب درآمد را برای دیگر بانوان فراهم ساخته و به یک کارآفرین موفق تبدیل شده اند.

اتمام پیام/

related images