10/3/2024

برگزاری کارگاه آموزشی چگونگی الگوپذیری کودکان از والدینشان

جلسه کارگاهی با موضوع چگونگی الگوپذیری کودکان از والدینشان زیرنظر مدرس دکتر خسروپور مشاور و استاد دانشگاه در خانه مشارکت های مردمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین ، جلسه کارگاهی با موضوع چگونگی الگوپذیری کودکان از والدینشان زیرنظر مدرس دکتر خسروپور مشاور و استاد دانشگاه در خانه مشارکت های مردمی برگزار شد.

شایان ذکرست؛ یکی از روش‎های اولیۀ یادگیری کودکان، تماشاکردن محیط اطراف است. از آن جایی که والدین مهم‎ترین اشخاص در زندگی هر کودکی هستند، بنابراین اولین الگوپذیری کودکان از والدین شان است، در دوران پیش ‎دبستانی، کودکان برای یادگیری و تقلید کردن دیگران بسیار حساس هستند. در دوران حساس پیش‎دبستانی، کارهای زیر را بیشتر در اطراف کودکتان انجام دهید در اطراف فرزندتان کتاب زیاد بخوانید.برای صحبت با دیگران از کلمات مؤدبانه و لحن مهربانانه استفاده کنید. عواقب کارهای منفی خود را برای کودکان بازگو کنید تا متوجه شوند که کارهای بد چه عواقبی دارند ، درباره این صحبت کنید که در چه مواقعی باید چه نوع رفتاری را نشان دهند. پدر و مادر بودن به معنای بی‎نقص بودن نیست، شما نمی‏توانید از تمامی اشتباهات پیشگیری کنید و همواره در حال آموزش نکات مثبت به کودکتان باشید.

اتمام پیام/

related images