پنجشنبه ۱۳۹۳/۱۲/۱۴

قافله باشي ، مدير روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

همايش عمومي نجوم برگزار شد

همايش عمومي نجوم با هدف ارائه آموزش به شهروندان و انتشار اخبار و رويدادهاي نجومي در اسفندماه سال جاري به همت مرکز علوم و نجوم سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در سالن آمفي تئاتربانو حضرت زهرا(س)، با حضور جمعي از مسئولان و فرهيختگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري، ابوالفضل اکبري مدير مرکز علوم ونجوم اين سازمان افزود: اين همايش با ارائه مطالبي درباره نحوه تولد ستارگان آغاز و در ادامه  به معرفي رده هاي طيفي و شناسايي انواع ستارگان در کيهان پرداخته شد.
اکبري افزود: از ديگر مباحث مطروحه در اين جلسه معرفي خورشيد به عنوان يکي از ميلياردها ستاره در کهکشان راه  شيري بود که  لايه ها و ساختار هاي آن مورد بررسي قرار گرفت.
وي در ادامه به مبحث اندازه خورشيد نسبت به ساير ستارگان اشاره و تصريح کرد: تمام اجرام  منظومه شمسي کمتر از 2 درصد جرم اين منظومه را شامل مي شود و بالاي 98 درصد باقي مانده اين جرم  به خورشيد متعلق است.
اين مقام مسئول عنوان کرد: تأثيرات فوران هاي مغناطيسي بر رفتار و فرآيندهاي خورشيد و همچنين بادهاي خورشيدي، لکه هاي خورشيدي و... از ديگر مباحث ارائه  شده در اين همايش بوده است.
اکبري اضافه کرد: عناوين علمي اين همايش در 3 بخش معرفي خورشيد به عنوان يگانه ستاره منظومه شمسي توسطابوالفضلاکبري مدير مرکز علوم ونجوم سازمان، اعتدالين  و انقلابين و آسمان در اين ماه  توسط سيد امير حسين مير رحيمي و  سعيد فرجادفر  عضو فعال انجمن نجوم  سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري مطرح شد.
وي شناخت و فوايد خورشيد بر وجود حيات و زندگي انسان ها را به عنوان يکي از مهم ترين مباحث مطروحه در اين جلسه دانست و بيان کرد: نحوه گردش خورشيد به دور زمين، تأثير حرکت انتقالي در به وجود آمدن فصول و اعتدالهاي زمستاني و تابستاني، تغيير زاويه تابش خورشيد و به وجود آمدن فصول و.... از ديگر مباحث علمي بود که توسط سيد امير حسين مير رحيمي مطرح شد.

اين مقام مسئول يادآور شد: در پايان  اين همايش سعيد فرجاد به  معرفي رويدادها و اتفاقات  نجومي اسفندماه سال جاري و فروردين ماه سال آينده  پرداخته و از همه حاضرين در جلسه خواستار شدند که در تاريخ هاي تعيين شده به مشاهده اين رويدادهاي علمي زيبا بپردازند.

پايان پيام

تصاویر مرتبط