چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۲/۰۲

از سوي سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين صورت گرفت؛

تجليل از اساتيد محجبه دانشگاه بين الملل امام خميني(ره)

با هدف ترويج فرهنگ عفاف و حجاب و به مناسبت گراميداشت سالروز ولادت بانو حضرت زهرا(س) و هفته زن، از اساتيد محجبه دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) تجليل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ اين مراسم با حضور جمعي از مسئولان و اعضاي شوراي شهر برگزار شد که سيدي مشاور امور بانوان استانداري قزوين در اين مراسم از عفاف و حجاب به عنوان يک مقوله علمي ياد و بيان کرد: با توجه به اهميت اين موضوع در جامعه اسلامي بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد که پرداختن به اين امر لازمه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب مي باشد.
 
وي ادامه داد: شناخت فلسفه عفاف و حجاب و انتقال آن به نسل هاي آينده وظيفه اصلي همه بانوان جامعه است که به عنوان بنيانگذاران خانواده در اجتماع به شمار مي روند.
 
سيدي عنوان کرد: يکي از بهترين روش هاي مطرح براي ترويج حجاب، حضور زنان دانشمند و فرهيخته محجبه در همه عرصه ها است که مي توانند الگوي مناسبي براي ساير زنان جامعه باشند.
 
وي در پايان از اساتيد اين دانشگاه خواست: نسبت به وظيفه خود در راستاي ترويج حجاب متعهدانه عمل کرده و در اين راه گام بردارند.
 
در ادامه اين مراسم فاطمه اشدري عضو شوراي شهر بيان کرد: بانو حضرت زهرا(س) الگوي خوبي براي همه افراد جامعه است و به همه مردان و زنان جهان ولايت دارد که عفاف، پاکدامني و حجاب از ويژگي هاي بارز اين حضرت است که بايد به ترويج آن براي جوانان پرداخت.
 
وي افزود: داشتن حجاب کمترين وظيفه اي است که زنان جامعه اسلامي بايد در برابر دشمنان داشته و از خون شهدا پاسداري کنند.
 
اشدري به ضرورت اهميت داشتن حجاب براي بانوان اشاره و بيان کرد: داشتن حجاب و عفاف براي همه زنان جامعه اسلامي امري ضروري تلقي مي شود زيرا براي داشتن جامعه اي سالم،  بايد نسل هاي آينده از دامن بانواني پاک دامن پا در دنيا بگذارند.
 
اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: بايد شرايطي را فراهم کنيم تا جوانان عصر حاضر بيشتر با فرهنگ اسلامي ايراني آشنا شوند و اين فرهنگ را در زندگي خود به کار بگيرند و اين روش مناسبي براي مقابله با تهاجم فرهنگي به شمار مي رود.
 
اشدري در پايان سخنان خود خواستار رسيدگي دولت به مبارزه با ماهواره در جامعه شد و گفت: مخالفت و مبارزه با اين عامل ترويج فرهنگ غرب و تهاجم فرهنگي بايد با جديت دنبال شود.
 
محمد رضا صديقي عضو شواري شهر نيز ضمن ابراز رضايت از اين اقدام سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري گفت: خانواده اصلي ترين رکن يک جامعه است که تحکيم بنيان خانواده و حضور زنان پاکدامن و محجبه در خانواده ها موجب پرورش فرزندان صالح در اجتماع و داشتن يک جامعه سالم نيز مي شود.
 
صديقي افزود: اساتيد الگوهاي دانشجويان هستند که جوانان بايد در محيط دانشگاهي بار معنوي خود را از اساتيد خود دريافت نمايند از اين رو حضور اساتيد محجبه در دانشگاه موجب ترويج فرهنگ عفاف و حجاب مي شود.
 
حسين صلح جو رئيس کميسون فرهنگي شوراي شهر نيز در اين مراسم به تقويت بنيان دين مبين اسلام اشاره و تصريح کرد: عفاف و حجاب يکي از مهم ترين ارزش هايي است که در خداوند در قرآن بسيار به آن تأکيد کرده است و اين طرح تقدير از بانوان محجبه جامعه موجب ترويج و تقويت حجاب در جامعه مي شود.
 
وي خاطرنشان کرد: حجاب راه رسيدن به آرمان هاي متعالي است که بايد بيش تر از گذشته براي ترويج  آن اقدام نمودو به فلسفه آن پرداخت.
 
در ادامه حسين غياثوند عضو شوراي شهر  طي سخناني از اين مراسم به عنوان تجليل از خوبي ها ياد و تصريح کرد: اين اقدام مي تواند در جامعه اثر بخش و در استاي پيشبرد اهداف دين اسلام بسيار تأثير گذار باشد.
 
وي افزود: اساتيد محجبه به صورت عملي به دانشجويان درس زندگي و پاکدامني مي دهند  و بانوان نقش بي بديلي در هدايت و رهبري جامعه اسلامي ايفا مي کنند و مسئوليت هاي سنگيني مانند مادر و همسر بودن را به عهده دارند.
 
اين مراسم با ارائه گزارش عملکرد سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در حوزه ترويج  حجاب و عفاف نيز به پايان رسيد که سعيد وزيري نژاد مدير عامل اين سازمان از اين مراسم به عنوان هشتمين مراسم تجليل از بانوان محجبه سازمان ها و نهاد هاي مختلف ياد و بيان کرد: ضمن گراميداشت مقام زن اين مراسم به عنوان هشتمين مراسم تجليل از بانوان محجبه است که اولين مرحله اين طرح تجليل از فروشندگان محجبه خيابان خيام بود.
 
وي خاطر نشان کرد:  در ادامه اجراي اين طرح تجليل از بانوان محجبه سازمان فرهنگي ورزشي،  شهرداري، پزشکان محجبه، پزشکان و پرستاران محجبه بيمارستان ولايت، اساتيد محجبه دانشگاه علوم پزشکي، اساتيد دانشگاه پيام نور و دانشگاه بين الملل امام خميني (ره) تجليل شدند.
 
اين مقام مسئول به اقدامات ديگر اين سازمان در حوزه حجاب و عفاف اشاره و تصريح کرد: ساخت سرودهاي ويژه از جمله سرود"در صدف"  با محتواي عفاف و حجاب يکي از مهم ترين اقدامات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري است که در صدد پخش در صدا و سيماي استان قزوين و کشور نيز مي باشد.
 
وزيري نژاد افزود: يکي ديگراز اقدامات سازمان که براي اولين بار در استان صورت مي گيرد،  راه اندازي يک مرکز خريد ويژه لباس هاي اسلامي ايراني در خيابان راه آهن مي باشد که درصدد تأسيس و راه اندازي است.
 

فاطمه نصراللهي کارشناس فرهنگي دانشگاه بين الملل امام خميني (ره) ، نيز در اين مراسم يادآور شد: همه افراد جامعه اسلامي بايد در راستاي ترويج مقوله حجاب گام بردارند واز رويکرد مسئولين به لحاظ اهميت و توجه به مقوله حجاب در جامعه در اين سطح تقدير و تشکر کرد. 

تصاویر مرتبط