سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۳/۱۲

وزيري نژاد، مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

همايش "بر آستان جانان" برگزار شد

همايش بزرگ تجليل از جانبازان قطع نخاع،شيميايي و خانواده‌هاي شهداي مفقودالاثر با عنوان «بر آستان جانان» به همت شهرداري قزوين و با همکاري بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، حسين صلح جو رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر در اين مراسم  گفت: امام راحل در دوران دفاع مقدس با دم مسيحايي و روح بخش خود زنگار را از وجود رزمندگان زدودند طوري که آنان براي رسيدن به فيض شهادت، گوي سبقت را از يکديگر مي‌ربودند.
 
وي ادامه داد: اميدواريم همه ما متناسب با شرايط و امکاناتي که در اختيار داريم در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، حفظ حرمت خون شهيدان و قدرداني از ايثار و فداکاري والدين شهدا که با دستان خود فرزندا نشان را به سوي جبهه ها رهنمون کردند، تلاش کنيم.
 
رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين افزود:  امنيت و آزادي امروز ما، مرحون ايثار و از خود گذشتگي رزمندگان ايران اسلامي در طول هشت سال دفاع مقدس است بنابراين همه ما بايد در راستاي زنده نگه داشتن ياد و خاطر شهدا حرکت کنيم.
 
وي با اشاره به سخنان شهيد مرتضي آويني اظهار کرد: اين شهيد بزرگوار در بخشي از سخنان خود گفته اند «جاي شهيد علمدار خالي که مي گفت براي بهترين دوستان خود دعاي شهادت کنيد، اي شهدا براي ما حمدي بخوانيد که شما زنده ايد و ما مرده. شهادت يک لباس تک سايز است که هر زمان اندازه ات را به لباس شهادت برساني هر جا که باشي با شهادت از دنيا مي روي» بنابراين شهادت درجه و مقامي است که نصيب هر کسي نمي شود.
 
صلح جو با اشاره به آمار شهداي کشور اعلام کرد: بر اساس آمارها،  215 هزار نفر در دوران جنگ تحميلي به شهادت رسيده اند که اين تعداد برابر با 8 درصد رزمندگاني است که در طول جنگ تحميلي در جبهه ها حضور يافتند.
 
وي عنوان کرد: شهادت توفيقي است که تنها نصيب آن هايي شد که کارهاي تربيتي و سير اخلاقي را طي کرده و توانستند اندازه خود را به لباس تک سايز شهادت برسانند.
 
اين مقام مسئول تصريح کرد: اميدوارم همه ما ادامه دهنده واقعي راه شهدا باشيم و فرهنگ ايثار و شهادت را در کنار ساير امورات زندگي خود قرار دهيم و اين گونه نباشد که فقط شعار ولايت مداري و شهيد دوستي سر دهيم و در کنار عکس شهدا، بر عکس راه شهدا عمل کنيم بلکه مانند شهدا رفتار کرده و در راستاي اهداف آنان گام  برداريم.
 
صلح جو اضافه کرد: يکي از مهم‌ترين برنامه‌ها و رسالت‌هاي مجموع مديريت شهري، زنده‌نگه داشتن ياد و خاطره شهدا، جانبازان و ايثارگران است.
 
سعيد وزيري نژاد، مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين نيز در  اين همايش با اشاره به اهميت مقام شهدا و جانبازان، گفت: مراسم تجليل از جانبازان قطع نخاعي به منظور پاسداشت زحمات و از خودگذشتگي‌هاي جانبازان هشت سال دفاع مقدس شهر قزوين در آستانه روز جانباز و ميلاد حضرت عباس (ع) برگزار شده است.
وي با اشاره  به اينکه سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين به منظور نهادينه کردن فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه تجليل از جانبازان و ايثارگران را در دستور قرار خود قرار داده است، بيان کرد: يکي از برنامه هاي  شاخص سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين در سال جاري  تدوين برنامه‌اي مدون براي تجليل از خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران شهر قزوين  است تا بتوانيم  نسل جوان  را با جان‌ فشاني‌ها و از خود گذشتگي‌هاي رزمندگان و شهدا بيشتر آشنا کنيم.
 
اين مسئول عنوان کرد: رسيدگي به خانواده شهدا و رزمندگان بايد در راس امور فرهنگي جامعه قرار گيرد زيرا اقتدار و سربلندي کشور ما به واسطه خون پاک شهدا و چشمان هميشه منتظر مادران و پدران رزمندگان مفقودالاثر به دست آمده است.
وي با اشاره به لزوم آشنايي بيشتر جوانان و نوجوانان با ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي شهدا، بيان کرد: امروزه ابعاد گوناگون اهداف و آرمان‌هاي شهدا و رزمندگان بايد براي جامعه تبيين شود تا به اين واسطه بتوان فرهنگ ايثار و شهادت را در جامعه نهادينه کرد.
وزيري‌نژاد يادآور شد: تجليل از خانواده رزمندگان مفقود‌الاثر بهانه‌اي است براي دور هم جمع کردن خانواده‌هاي اين رزمندگان تا به دردها و غم‌هاي آن ها مرهم بگذاريم که بدانند ياد و خاطره شهدا همواره در اذهان همه مردم زنده است.
صادق آريان، معاون سازمان فرهنگي ورزشي ‌شهرداري نيز در اين همايش با اشاره به اين که 17 جانباز قطع نخاعي در اين مراسم تجليل مي‌شوند،گفت: تجليل از جانبازان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس به‌منظور ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه صورت مي‌گيرد و در رأس برنامه هاي اين سازمان قرار دارد.
وي تصريح کرد: با توجه به دشواري‌هاي موجود در زندگي  خانواده هاي جانبازان و شهدا، تجليل از جانبازان و ايثارگران کافي نيست بلکه خانواده جانبازان به ويژه همسران آن ها نيز بايد مورد تقدير قرار گيرند، همسران جانبازان قطع نخاعي نمونه‌ بزرگي از صبر و شکيبايي به شمار مي‌روند.

در ادامه اين همايش  از 80  جانباز و خانواده‌هاي شهداي جاويدالاثر تجليل به عمل آمد.

از ديگر محورهاي اين همايش مي‌توان به خاطرگويي جانبازان و ايثارگران  هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

پايان پيام

تصاویر مرتبط