دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۵

در خانه موزه شهید بابایی:

مراسم دورهمی و خاطره گویی همرزمان سرلشگر شهید عباس بابایی برگزار شد

همزمان با هفتادمین سالروز تولد سرلشگر خلبان شهید "عباس بابایی" افتخار کهن شهر قزوین،مراسم دورهمی و خاطره گویی همرزمان سرلشگر خلبان بسیجی شهید عباس بابایی در خانه موزه شهید بابایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، هویت بخشی و ایجاد حس تعلق به جوانان و نوجوانان در محلات و الگوسازی رفتار‌های پسندیده شهید بابایی از اهداف مهم اجرای این ویژه برنامه بود.

بنابراین گزارش؛در این مراسم،همرزمان شهید بابایی به بیان رشادت‌های شهید بابایی و خاطرات شهدا در دفاع مقدس پرداختند.

این گزارش می افزاید؛دورهمی و خاطره گویی همرزمان سرلشگر خلبان بسیجی شهید عباس بابایی، با حضور اللهیاری، اشدری و تقوی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، درافشانی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، خانواده، همرزمان و همسایگان این شهید، مدیران استانی و شهری برگزار شد.

گفتنی است سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی، چهاردهم آذر ۱۳۲۹ در شهر قزوین به دنیا آمد تا پایان دوره کارشناسی در رشته علوم و فنون نظامی درس خواند، سرلشکر خلبان بود، سال ۱۳۵۳ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد.این شهید بزرگوار پانزدهم مرداد ۱۳۶۶ با سمت فرمانده اطلاعات ـ عملیات در سردشت توسط نیرو‌های عراقی هنگام پرواز بر اثر اصابت گلوله ضدهوایی به گردن، سینه و دست شهید شد و مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط