سه‌شنبه ۱۳۹۰/۰۸/۲۴

وزيري نژاد, مديرعامل سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين:

فرهنگ تقدير از شهروندان نمونه ترويج يابد

شهرداري قزوين مي خواهد با برگزاري جشنواره شهروند برگزيده در قزوين، فرهنگ تقدير از شهروند نمونه را ترويج داد و دستگاه‌هاي مختلف به معرفي شهروندان نمونه بپردازند.

به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين سعيد وزيري‌نژاد يکشنبه شب در جشنواره شهروند برگزيده که در فرهنگسراي بانو حضرت فاطمه (س) برگزار شد، بيان کرد: شهروند خوب شاخص‌هاي متنوعي دارد و هر کس از ديد خود مي‌تواند اين شاخص‌ها را تعريف کند و از نظر ما همه ملت ايران شهروند برگزيده هستند و در عرصه‌هاي مختلف انقلاب، دفاع مقدس و غيره اين موضوع را ثابت کردند.
وي ادامه داد: کساني که در مراحل مختلف انتخاب مي‌شوند نيز شهروند برگزيده هستند، در انتخابات شورا، رياست جمهوري، انتخابات صنفي و اجتماعي افرادي که انتخاب مي‌شوند در واقع شهروندان برگزيده هستند.
مديرعامل سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين اضافه کرد: براي انتخاب شهروند نمونه در قزوين از دو ماه پيش کارگروهي تشکيل شد و مقرر شد شاخص‌هايي را تدوين کنند تا به انتخاب افراد برسيم و از اين ‌رو کارگروهي در مجموعه نيروي انتظامي و شهرداري شکل گرفت.
وي عنوان کرد: کساني که در امر مبارزه با مواد مخدر همکاري داشتند و کساني که در نجات جان همنوعان خود تلاش کردند و همچنين موارد انتظامي و ترافيکي از جمله شاخص‌هايي نيروي انتظامي در انتخاب بود و در کارگروه شهرداري نيز ما سعي کرديم شهروند برگزيده را از ديدگاه سازمان تخصصي خود نگاه کنيم.
وزيري‌نژاد اعلام کرد: با توجه به اين ديدگاه براي نمونه از سازمان تاکسيراني خواستيم با لحاظ شاخص‌هايي نظير رعايت انصاف، وجدان و عدم تخلف، تاکسيران نمونه را معرفي کند و نزديک به 10 سازمان شهرداري که خدمات مي‌دهند شهروندان نمونه را انتخاب کردند که اين انتخاب بر اساس نگاه تخصصي سازمان‌ها بود و الا انتخاب شهروند نمونه سخت است.
وي خاطرنشان کرد: ما مي‌خواهيم با برگزاري اين جشنواره فرهنگ تقدير از شهروند نمونه را ترويج کرده و اين برنامه هر سال تکرار شود و ان‌شاالله بتوانيم در راستاي معرفي الگوهاي نمونه گام برداريم و دستگاه‌هاي مختلف به معرفي شهرونداني که مساعدت به حوزه کاري آنها دارند، بپردازند و اين موضوع مبدل به رويه‌اي شود.
مديرعامل سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين تصريح کرد: براي دوره بعد جشنواره نشانه‌هايي مانند ادب، ايثار، وجدان و مسئوليت شناسي در نظر گرفته مي‌شود که در 10 شاخص تدوين شده و با مشارکت دستگاه‌هاي مختلف اين امر را خواهيم داشت.
وي اذعان داشت: امروز 28 نفر به عنوان شهروند نمونه معرفي مي‌شوند که اين انتخاب در اين جشنواره با نگاهي از زاويه دو دستگاه شهرداري و نيروي انتظامي است.
پايان پيام

تصاویر مرتبط