جمعه ۱۳۹۰/۰۸/۲۷

نسيم نينوا در قزوين وزيدن گرفت

اولين نمايشگاه و فروشگاه اقلام عاشورايي در قزوين به همت سازمان فرهنگي ورزشي اين شهر با عنوان "نسيم نينوا " از روز چهارشنبه 25 آبان ماه آغاز به كار كرد تا به مدت هشت روز ميزبان خادمان و محبان اهل بيت (ع) باشد.

 

معاون اجرايي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: اين نمايشگاه به منظور تسهيل در امر خريد اقلام عاشورايي در سراي سعدالسلطنه داير شده است تا ضمن جلوگيري از مسافرت مسوولان تشكل هاي مذهبي به شهرهاي اطراف، كليه اقلام اوليه مورد نياز آن ها با قيمت مناسب در اختيار ايشان قرار گيرد.
صادق آريان با اشاره به برپايي 23 غرفه در نمايشگاه نسيم نينوا ادامه داد: از اين تعداد دو غرفه ويژه فروش سيستم صوتي، آمپلي فاير و تجهيزات آن است، سه غرفه به فروش كتيبه و پرچم اختصاص دارد و يك غرفه نيز براي فروش تجهيزات نمازخانه اي در نظر گرفته شده است.
وي دو غرفه از نمايشگاه را مختص عرضه پوشاك مرتبط با عفاف و حجاب بانوان عنوان كرد و افزود: همچنين در دو غرفه از آن نيز البسه و پوشاك مردانه به علاقه مندان ارايه خواهد شد.
معاون اجرايي سازمان فرهنگي ورزشي به فروش تابلوهاي منحصر به فرد اسماء الله و اسماء ائمه اطهار (ع ) از جنس مس و معرق در يكي از غرفه ها اشاره و خاطرنشان كرد: غرفه هاي؛ فروش كتاب هاي مذهبي، ادعيه و ساير كتاب هاي مفيد و تاثير گذار مربوط به ماه محرم، فروش محصولات و ملزومات برقي مورد نياز تشكل هاي مذهبي، فروش تجهيزات آشپزخانه اي، غرفه عطاري جهت فروش ادويه، زعفران و موارد مشابه آن، ظروف يكبار مصرف، بانك و راديو ديگر غرفه هايي هستند كه به بازديد كنندگان خدمات رساني مي كنند.
آريان تاكيد كرد: علاوه بر آنچه نام برده شد، چهار غرفه نيز در اختيار نهادها و سازمان هاي مرتبط با اين امر قرار گرفته است تا با بسترسازي مناسب در برگزاري هرچه بهتر برنامه هاي مذهبي در ايام پيش رو سهيم شوند و مسوولان تشكل هاي مذهبي بتوانند از رهگذر آن ضمن يادگيري مطالب ارايه شده، آن ها را در تكايا، هيات ها و مساجد خود نيز به كار بندند.
وي تصريح كرد: يكي از اين سازمان ها آتش نشاني است كه در يك غرفه مشترك با نيروي انتظامي علاوه بر توزيع لوح فشرده و بروشورهاي مربوط به آموزش راه هاي جلوگيري از بروز حوادث احتمالي به خصوص آتش سوزي، به صورت رايگان كپسول هاي آتش نشاني مساجد، تكايا و هيات ها را شارژ مي كند.
معاون اجرايي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري با يادآوري اينكه نيروي انتظامي نيز در همين غرفه به توزيع بروشورهاي امنيتي و حفاظتي و ارايه مطالب قابل طرح در حوزه انتظامي مي پردازد ادامه داد: سازمان تبليغات اسلامي سازمان ديگري است كه در يك غرفه، مطالب مربوط به عزاداري هاي اين ايام را مورد توجه قرار مي دهد و در غرفه ديگر هم اداره كل ارشاد قزوين بسته هاي فرهنگي و به خصوص كتاب هاي مربوط به امامان جماعات و مداحان را توزيع مي كند.
آريان بيان كرد: سازمان فرهنگي ورزشي هم در غرفه خود ضمن اهداي بسته هاي فرهنگي و برگزاري مسابقه مكاتبه اي مرتبط با موضوع نمايشگاه و نظاير آن؛ به منظور هماهنگي و رسيدگي به امور هيات ها؛ تنظيف شهري در ايام پيش رو، زيباسازي شهر و ساير مسائل را انجام داده و در مجموع سعي مي كند با اجراي برنامه هاي جنبي، محيطي مناسب با در نظر داشتن آموزه هاي اخلاقي براي بازديدكنندگان فراهم نمايد.
وي تاكيد كرد: در برگزاري اين برنامه سعي شده است علاوه بر توجه ويژه به تشكل ها و افراد صاحب نام قزوين و بهره مندي از آنان، از ظرفيت ساير استان ها به ويژه تهران، قم و خراسان نيز استفاده شود تا در كنار غنا، نوآوري و تنوع محصولات، كيفيت آن ها نيز مد نظر قرار گيرد.
اين نمايشگاه تا دوم آذر ماه همه روزه از ساعت 16 تا 22 داير خواهد بود و بازديد از آن براي عموم علاقه مندان آزاد است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط