دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۴

انوشه، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه:

زن ایرانی می تواند و باید، بالاترین و تعالی ترین نماد ارزشها و جلوه های الهی باشد

انوشه، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه گفت: زن ایرانی می تواند و باید، بالاترین و تعالی ترین نماد ارزشها و جلوه های الهی باشد .

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ سید محمود انوشه در جشن بزرگ مردمی "با افتخار مادرم" ویژه برنامه میلاد حضرت زهرا (س) که در سالن ورزشی شهید بابایی برگزار شد، افزود: این لیاقت به قوت و تمامیت در تمام بانوان سرزمینم وجود دارد، به این مهم اعتقاد و باور قلبی دارم.

این پژوهشگر در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: "بزرگراهِ توکل، بلوارِ آرامش، خیابانِ صبوری، میدانِ عمل، مجتمعِ انگیزه، واحدِ پشتکار پلاک ۱۱۴ (سوره های قرآن) منزلِ صداقت" آدرس دستیابی به موفقیت است، این آدرس ثمره ۱۶ سال پژوهش و پشتکار است.

وی با بیان مطلب که جاده موفقیت سر راست نیست، اضافه کرد: جاده موفقیت پیچی به نام شکست، دوربرگردانی به نام سردرگمی، چراغ قرمزی به نام دشمنان، چراغ احتیاطی به نام خانواده و تابلوی راهنمایی به اسم هدایت دارد.

دکتر انوشه در ادامه خاطرنشان کرد: آدرس شکست نیز از بزرگراه بدبینی آغاز می‌شود و با بلوار حقیرت، خیابان توهم، میدان شعار، بن‌بست چه کنم؟، مجتمع یرياس، طبقه زیرزمین و منزل فلاکت پایان می‌یابد.

وی ادامه داد: نخستین باوری که در زندگی به من دست داده این بود که هرگز در موقعیتی که در آن حضور نداشته‌ام، کسی را قضاوت نکنم؛ هرگز تحت کنترل گذشته، پول و مردم قرار نگیرم.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: هرگز احساس، صداقت و خانواده‌ را فدای چیزهای دیگر نکنیم، برای خالی کردن خود، دیگری را لبریز نکنیم، هرگز با مشت گره کرده نمی‌توان به کسی دست داد و هرگز با انگشت کثیف به عیوب دیگران اشاره نکنیم.

دکتر انوشه در بخش دیگری از سخنانش افرود: لبخند و سکوت را فراموش نکنید، لبخند و سکوت در کنار تفکر که نشانه های منتسب به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) هستند، بزرگترین ابزارهای ما در زندگی و گشاینده بسیاری از مشکلات می باشند؛ سردار قاسم سلیمانی، مرد میدان به این ابزارها مسلح بود.

وی ادامه داد: مطابق آیات سوره مبارکه حمد، در این جهان تنها سه راه پاکی، پلیدی و پوچی(گمراهی) پیش روی ما قرار دارد و پس از مرگ به این نگاه می کنند که ما چقدر از عمر خودمان را صرف کدام یک از این ها کرده ایم.

وی به نقل از امام رضا(ع)، لبخند، ایمان، امید و ادب را لازمه رستگاری انسان برشمرد و ضمن توصیه به پرهیز جدی از قضاوت کردن دیگران گفت: هرگز در موقعیتی که خود در آن نبوده اید، دیگران را قضاوت یا سرزنش نکنید.

انوشه اضافه کرد: به یاد داشته باشید که هرگز از کسی که همیشه موافق شما است چیزی یاد نمی گیرید؛ موافقت، محصول آرامش دیگران و مخالفت، محصول دانش دیگران است و ما هم به آرامش و هم به دانش در کنار هم نیاز داریم.

این استاد دانشگاه در خاتمه گفت: به نقل از امیرمؤمنان علی(ع) هرگز نگذارید آگاهی از عیب هایتان شما را بترساند و بدانید هرگز زندگی، دشمن شما نیست اما طرز تفکر شما می تواند دشمنتان باشد.

تصاویر مرتبط