شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۳۰

محمودی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین:

توسعه فرهنگ و هنر شهر قزوین در سایه تعامل و همدلی مسئولان فرهنگی و هنرمندان محقق می شود

محمودی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: توسعه فرهنگ و هنر کهن شهر مینودری قزوین در سایه تعامل، مشارکت و همدلی مسئولان فرهنگی و هنرمندان محقق می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ محمد محمودی در نشست صمیمی با روسای انجمن های فرهنگی و هنری قزوین، افزود: به نظر می رسد در سالهای اخیر هنر و اصحاب هنر در جریان فرهنگی شهر قزوین به حاشیه رفته یا رانده شده اند و این به هیچ وجه واقعه خوشایندی نیست، متاسفانه در حال حاضر شاهد ایجاد فاصله بین هنرمندان، متولیان فرهنگی و مسئولان ذی ربط در سطح شهر قزوین هستیم که هر کدام راه جداگانه خود را می روند، این فاصله به ضرر فرهنگ و هنر شهر قزوین است.

محمودی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی براینکه «هر اندیشه که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست» افزود: ابزار هنر بهترین روش جهت فرهنگ سازي در تمامي حوزه های مختلف فرهنگی، آسیب های اجتماعی و آموزشی است، به همین دلیل بايد به بهترين شكل ممكن از اين ظرفيت بهره برداري کافی صورت گیرد.

این مقام مسئول با طرح این سوال که چرا  ایده های فرهنگی را می خواهیم به عنوان خوراک فرهنگی به متن جامعه تزریق کنیم با استقبال عمومی مواجه نمی شود؟ گفت: با یک بررسی اجمالی می توان علتش را به حاشیه رفتن اهالی هنر ذکر کرد.

وی با بیان این مطلب که بخش زيادي از آسیب های اجتماعي كنوني جامعه با استفاده از فرهنگ سازي رفع مي شود، افزود: هنر بلندترین و رساترین صدا و بهترین ابزار جهت انتقال پیام های فرهنگی و شهروندی به عموم مردم جامعه است، لذا معتقدم با همفکری و همکاری با اصحاب هنر می توان بسیاری دغدغه های فرهنگی و آسیب های اجتماعی را در سطح جامعه کاهش داد.

محمودی بیان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نهاد تخصصی فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر یا نهاد تخصصی ورزش و جوانان در حوزه ورزش نیست، هدف سازمان از اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی در سطح شهر ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهروندی در سطح شهر قزوین است.

 وی خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم از ابزار هنر در راستای ارتقای فرهنگ عمومی شهر قزوین و برای تمام اقشار سطح شهر استفاده کنیم، در این زمینه سازمان فرهنگی به تخصص هنرمندان در حوزه های مختلف هنری نیازمند است تا بتواند دستاوردهای خوبی را برای فرهنگ و هنر شهر قزوین رقم بزند، چراکه معتقدیم هنر یکی ابزارهای مهم جهت توسعه اتفاقات خوب فرهنگی در سطح شهر است و اهداف اجتماعی در همفکری و همدلی با اهالی هنر  محقق می شود.

به گفته وی یکی از دغه غه های هنرمندان اهل فن، خوب کردن حال مردم است، ما نیز به عنوان فرد مسئول موظفیم تا با ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان بستر های لازم را برای تولید کارهای پُر محتوا فراهم کنیم، ما معتقدیم هنر باید در دسترس عموم مردم باشد و این مهم در سایه همت عالی هنرمندان و برنامه ریزی مدبرانه و تلاش جهادگونه مسئولان محقق می شود.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که سازمان فرهنگی از طرح ها و ایده های سازنده هنرمندان برای ارتقای سطح فرهنگ شهر حمایت می کند، از روسای انجمن های فرهنگی و هنری خواست تا پیشنهادات و ایده های انجمن شان را منطبق با ماموریت های سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی در حوزه های مختلف نشاط اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی، ویژه برنامه ها و مناسب های ملی و مذهبی و ... تدوین و به سازمان ارائه دهند.

وی در خاتمه اظهار کرد: امیدواریم با همکاری هنرمندان و انجمن های فرهنگی و هنری شهر قزوین برنامه های فرهنگی خوبی را در راستای توسعه فرهنگ کهن شهر قزوین و افزایش نشاط اجتماعی در میان شهروندان در سال ۱۴۰۱ برگزار کنیم  و قدم های مثبتی در حوزه فرهنگ و هنر این شهر برداریم.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط