شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۳۰

نشست صمیمی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با رؤسای انجمن های فرهنگی و هنری قزوین برگزار شد

نشست صمیمی محمد محمودی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با رؤسای انجمن های فرهنگی و هنری استان قزوین برگزار شد.

تئاتر هنر تفکر و اندیشه است و قزوین ظرفیت های انسانی بالایی در این حوزه دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛حبیبی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین در این نشست صمیمی گفت:تئاتر هنر تفکر و اندیشه است و قزوین ظرفیت های انسانی بالایی در این حوزه دارد

کیوان حبیبی افزود:در صورت ایجاد زیرساخت های لازم و حمایت مالی مسئولان، می توان با تولید نمایش های پُر محتوا سالن های تئاتر را مملو از تماشاچی کرد و با بستر سازی مناسب فرهنگ عمومی را هر چه بیشتر در مناطق مختلف شهر قزوین گسترش داد.

مدیران فرهنگی باید قدرت تشخیص هنرمندان کار بلد و متعهد را از عده ای هنرمندنما داشته باشند

آقالر، رئیس انجمن سینمای جوان دفتر قزوین گفت: مدیران فرهنگی باید قدرت تشخیص هنرمندان کار بلد و متعهد را از عده ای هنرمندنما داشته باشند

محسن آقالر افزود:مدیران فرهنگی باید کارهای فرهنگی را به هنرمندان اهل فن و کارشناس بسپارند تا شاهد تولید آثار پرمحتوا و اثرگذار در فرهنگ شهر باشیم.

دولت مردان نقش بسیاری در شکوفایی هنر و تعالی فرهنگ دارند

موسوی، رئیس انجمن خوشنویسان قزوین گفت:دولت مردان نقش بسیاری در شکوفایی هنر و تعالی فرهنگ دارند

حیدر موسوی افزود:"اقتصاد هنر" با حمایت ویژه مسئولان و تدوین برنامه های راهبردی رونق می یابد، از سوی دیگر جهت رونق اقتصاد هنر، آثار هنری باید به سبد کالای مردم افزوده شود.

وی اظهار کرد:همچنین با برگزاری اکسپوهای هنری و برند سازی می توان گام های ارزشمندی را در امر توسعه فرهنگ و هنر شهر برداشت.

نگاه ویترینی به هنر از سوی مسئولان، موجب به حاشیه رفتن هنرمندان شده است

عاشقی،رئیس انجمن ادبی استان قزوین گفت: نگاه ویترینی به هنر از سوی مسئولان، موجب به حاشیه رفتن یا رانده شدن هنرمندان شده است.

سعید عاشقی افزود:برغم این رویکرد و نقص های موجود در زیرساخت های فرهنگی و هنری ما همواره پای کار هستیم چراکه معتقدیم وضع موجود را باید خودمان درست کنیم و با تولید آثار پُر محتوا البته در چارچوبی هدفمند و اصولی، قزوین را به شهری پویا، پرنشاط تبدیل کرده و شاهد ارتقای فرهنگ عمومی شهرمان باشیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم با استمرار این نشست، همدلی و همفکری دوستان این مهم در آینده نزدیک محقق شود.

ارتقای فرهنگ شهروندی در گرو تولید آثار هنری باکیفیت و اثرگذار است

کاظمی،رئیس انجمن توسعه هنرهای تجسمی استان قزوین گفت: ارتقای فرهنگ شهروندی در گرو تولید آثار هنری باکیفیت و اثرگذار است.

کاظمی افزود:با استفاده از مقوله هنر در تولید آثارهنری با کیفیت درحوزه فرهنگ شهروندی می توان معضلات و مسائل فرهنگی شهر قزوین را رفع کرد.

وی اظهار کرد:شاهدیم ایده های خوب توسط مسئولان به دلیل برخورد پیمانکاری با هنر تبدیل به کارهای کم کیفیت و سخفیف می شود و این در شان هنر و هنرمند این شهر تاریخی نیست.

هنرمندان قزوینی سالهاست از نبود سالن های اختصاصی و استاندارد هنری رنج می‌برند

چگینی، نوازنده برجسته نی، مدرس و نماینده انجمن موسیقی گفت: هنرمندان قزوینی سالهاست از نبود سالن های اختصاصی و استاندارد هنری رنج می‌برند.

اسحاق چگینی افزود: هیچ کس دلش برای هنر ایرانی و ملت ایران نمی سوزد، خودمان باید به این باور برسیم که برای اعتلای فرهنگ کشورمان، باید هنرمندان را حفظ کنیم و قدرشناس هنر فاخر باشیم در غیر این صورت با رشد موسیقی بی محتوا و سطحی، آنان جریان هنری غالب جامعه می شوند و این یک زنگ خطر است.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط