دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۰

در نشست خبری عنوان شد:

تدارک ۴۲۷ عنوان برنامه در قزوین برای تبلیغ فرهنگ غدیر

محسن حق شناس،دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین از پیش‌بینی ۴۲۷ عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، بصیرتی، مسابقه، نمایشگاه و ایستگاه صلواتی برای تبلیغ فرهنگ غدیر در استان خبر داد.

‌به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ محسن حق‌شناس دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین به همراه حسین برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در محل خانه تاریخی امام جمعه شهیدی، برنامه های دهه ولایت را برای اصحاب رسانه تشریح کرد.

حق شناس در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: ۴۲۷ عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، بصیرتی، مسابقه، نمایشگاه و ایستگاه صلواتی برای تبلیغ فرهنگ غدیر در استان پیش بینی شده است.

او افزود: در بنیاد بین المللی غدیر مهمترین رسالت ما جهت دهی، یکپارچه سازی و هم افزایی کارهای مردم، خیرین و سازمانهاست و تلاش می کنیم با بسیج منابع انسانی به محصول نهایی برسیم و بتوانیم در  زندگی مردم تاثیرگذار باشیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت زیارت غدیریه گفت: در زیارت «غدیریه» فضایل ناب حضرت امیر مومنان(ع) وجود دارد و ۳۶ آیه قرآن نیز در مورد آن داریم که در آن تاریخ جنگهای حضرت، شهادت عمار و حضرت نیز در آن مشاهده می شود و با مطالعه و قرائت آن می توانیم شناخت و معرفت خود را نسبت به آن حضرت بالا ببریم.

حق شناس ادامه داد: در راستای فرهنگسازی در خصوص غدیر، امسال قرائت زیارت غدیریه در ۳۰ مسجد برگزار می شود و اطعام غدیر به تعداد ۳۰۰هزار وعده انجام خواهد شد و بزرگترین پرچم با نام غدیر در میدان سید حسن نصراله به اهتزاز در می آید.

او اضافه کرد: بازسازی واقعه غدیر و اجرا در شهرستانها، برگزاری سومین دوره خوشنویسی غدیر، مسابقه خطبه خوانی و مسابقه ملی کتابخوانی با عنوان«این است راه حق» و نیز مسابقه میر علمدار برای نوجوانان که محتوای آن توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه شده از جمله این برنامه هاست.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین یادآور شد: پس از موفقیت و اثرگذاری سرود «سلام فرمانده» دو سرود و اثر فاخر با عنوان غدیر تولید می شود که می تواند در تبلیغ فرهنگ غدیر موثر باشد.

حق شناس بیان کرد: نمایشگاه وقایع اتفاقیه غدیر از ولادت تا شهادت امام، آذین بندی شهر، برپایی شب شعر آیینی، روزشمار برنامه های غدیر و پخش نماهنگ های غدیر از سیمای قزوین و فضاهای مجازی، برپایی ۲۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر و مواکب اربعین، مراسم تجلیل از سادات، راه اندازی کاروان شادی غدیر، طبخ ۲۰هزار وعده غذای گرم برای مددجویان کمیته امداد و اجرای نقاشی دیواری غدیر به متراژ ۶۵۰ متر  از دیگر برنامه های امسال است.

او در خاتمه افزود: امیدواریم با کمک رسانه ها و فرهنگسازی مناسب و مستمر و انتقال آموزه‌های دینی و ترویج سیره و روش امیر مومنان(ع) و ترویج و تبلیغ بهره گیری از قرآن و نهج البلاغه بتوانیم به سمت جامعه علوی گام برداریم.

گفتنی است؛ در این نشست از سایت بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین رونمایی شد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط