سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۴

استاد امیرخانی،چهره ماندگار عرصه خوشنویسی ایران:

هنر خوشنویسی تجسم اعتدال و زیبایی است

استاد امیرخانی،چهره ماندگار عرصه خوشنویسی ایران گفت: هنر خوشنویسی تجسم اعتدال و زیبایی است .

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛استاد غلامحسین امیرخانی در آیین تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر که در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، گفت: هنر خوشنویسی با ویژگی زیبایی خود، جذب‌کننده است، از سوی دیگر معرفتی در کلام و ادبیات ما وجود دارد که این معرفت، فلسفه را با اخلاق توام کرده و خوشنویسی این امتیاز را دارد که حامل این مکتب باشد.

وی خوشنویسی را گنجینه ای از معرفت و معارف انسانی و اخلاقی ذکر کرد و افزود: خوشنویسی نماینده ی تمام نمای هنر ایران است که با بهره برداری مناسب از آن می توان دلهای مردم جهان را تسخیر کرد و با این هنر ناب با جهان گفت و گو و تعامل کرد.

استاد امیرخانی در ادامه افزود: هنر این مقام را دارد که به بخش انسانی وجود ما الهام بخشد و روح انسان را صیقل دهد تا پذیرای معارف عقلانی شود و لازمه این مقام با هم بودن است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما به عنوان شیعه باید در معنا، به بخشی که واقعیت دارد توجه کنیم و این واقعیت در بیان شخصیت امیرالمومنین علی (ع) از هر تعریف و مبالغه ای برتر است و این حقیقت است که موجب می شود مخاطب جذب شخصیت والای آن حضرت شود.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط