سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۴

حق شناس دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین:

هنر به ویژه هنر خوشنویسی بهترین ابزار برای انتقال پیام ناب غدیراست

حق شناس،دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین گفت:هنر به ویژه هنر خوشنویسی بهترین ابزار برای انتقال پیام ناب غدیر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛محسن حق شناس در آیین تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر  که در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، افزود: تبلیغ واقع  غدیر خم و انتقال پیام این واقعه بزرگ از واجبات رکنی ولایت است.

حق شناس در بخش دیگری از سخنانش گفت: خدا را شاکریم که برگزاری تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر، مقارن با روز مبارک مباهله شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر  واجبات رکنی ولایت بسیار موکد، مباهله است، اگر در روز غدیر حضرت محمد (ص)  پیامبر مهربانی جز به وحی نمی گوید فرمود من کنت مولاه... ، در روز مباهله خداوند فرمود انفسنا و انفسکم ... و مصداق انفسنا در جمع تشیع و تسنن فقط امیرالمومنین علی (ع) است.

حق شناس بیان کرد:جشنواره ملی  خوشنویسی غدیر فرصتی برای تجلّی  فرهنگ غدیر است، این جشنواره خوشنویسی فرصتی بود تا بار دیگر  اهالی هنر خوشنویسی  ارادت خود را به استان ولایت مولا امیرالمومنین علی عرض نمایند.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: هنر خوشنویسی  بیشترین تنیدگی را با فرهنگ و دین اسلام دارد و در بین تمام هنرها،هیچ هنری به میزان هنر خوشنویسی با دین اسلام  پیوند ندارد و شاید تنها هنری است که توسط اهل بیت (ع) مورد تاکید و تشویق شده باشد.

حق شناس در خاتمه بیان کرد:آثار بسیارفاخری به دبیرخانه جشنواره  ارسال شد،در این راستا از شهرداری قزوین و سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی جهت همراهی در برپایی این جشنواره تقدیر می کنم.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط