پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۶

در جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر مطرح شد:

ضرورت توجه به شور و شعور حسینی در هیات‌ها و حسینیه ها

در جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین که در سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار شد، ضمن بررسی راهکارهای حمایت و مساعدت از هیاتهای مذهبی در ایام عزاداری ماه محرم وصفر برضرورت توجه هیاتهای مذهبی و تکایا به شور و شعور حسینی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، این جلسه که به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضای کمیسیون ،برجی سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی، منجم سرپرست سازمان زیباسازی و تعدادی از کارشناسان مربوطه برگزارشد، راهکارهای حمایت و مساعدت به هیاتهای مذهبی در ایام عزاداری ماه محرم وصفر و اربعین حسینی بررسی شد.

درابتدای این جلسه توضیحاتی از سوی برجی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین مبنی بر تشکیل ستاد محرم و نحوه مساعدت شهرداری به هیاتهای مذهبی ارایه گردید.

بنابر این گزارش؛ در این جلسه مقرر شد توجه به مسجد محوری در برنامه های هیاتهای مذهبی، فضاسازی و زیباسازی در تکایا و ایستگاه‌های صلواتی ،جمع آوری و پاکسازی زباله ها توسط هیاتها به عنوان شاخص در مساعدت و حمایت‌های شهرداری قزوین مد نظر قرار گیرد.

این گزارش می افزاید:توجه به شور و شعور حسینی، خروج از ایستگاه محوری و توجه به محوریت مساجد و حسینیه ها در برگزاری هیاتها ،توجه به موضوع خانواده محوری در هیات ها در تبلیغات و اطلاع رسانی شهری، ترویج فرهنگ نریختن زباله در هیاتها و ایستگاه‌های صلواتی، تقویت نقش پشتیبانی شهرداری قزوین در برنامه روز سقا در روز تاسوعا از دیگر مواردی بود که در این جلسه برآن تاکید شد.

بر اساس این گزارش؛ در این جلسه اعضای کمیسیون بر ضرورت توجه به شاخص ها و سطح بندی هیاتهای مذهبی در  مساعدت، حمایت‌های شهرداری و استفاده از همیاران محرم در پاکسازی محل برگزاری تکایا و ایستگاه‌های صلواتی، تبلیغ نذر فرهنگی ماسک و مواد ضدعفونی در مراسم های عزاداری و مدیریت امور مساجد بر هیاتهای مذهبی و استفاده از ظرفیت هیاتهای مذهبی در بخش‌های مختلف امور شهری تاکید کردند.

بنابراین گزارش؛ تشکیل گروه نظارتی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جهت نظارت بر هیاتهای مذهبی، اصلاح و افزایش ردیف بودجه برنامه های مناسبتی محرم در سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی و برنامه ریزی تخصصی برنامه های محرم وصفر، ارایه برنامه توسط هیاتهای از دیگر موارد مطروحه  در جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین  بود.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط