چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۷

اقدامات کمیته خدمات شهری ستاد استانی اربعین حسینی تشریح شد؛

نقش آفرینی شهرداری در اربعین از اختصاص اقلام فرهنگی تا جابه جایی زائرین حسینی

شهرداری قزوین به عنوان رئیس کمیته خدمات شهری ستاد استانی اربعین حسینی 1401 در چند حوزه فعالیت گسترده داشت که گزارش اقدامات انجام شده تشریح می شود.

اهدای اقلام فرهنگی به 56 موکب در اربعین حسینی

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ حسین برجی با اعلام این مطلب افزود: اهدای حواله اقلام فرهنگی به 56 موکب اربعین حسینی به مبلغ بیش از 158 میلیون تومان از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در ایام اربعین حسینی سال جاری است.

وی مساعدت به ساخت عروسک و اهدا به کودکان در راهپیمایی اربعین توسط موکب تنهاترین سردار را از دیگر اقدامات سازمان سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در این ایام برشمرد.

این مسئول افزود: از دیگر اقدامات سازمان می توان به مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی، پیگیری تامین 26 دستگاه اتوبوس برای مراسم جاماندگان اربعین توسط سازمان اتوبوسرانی، انجام تبلیغات محیطی نظیر (بیلبرد، فیکسچر، تیربرد و چاپ پوستر) اشاره کرد.

تامین 40 دستگاه اتوبوس جهت خدمت رسانی به زائران اربعین

برجی به  فعالیت های سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در مراسم اربعین (مرز مهران) در سال جاری اشاره کرد و گفت: از جمله این اقدامات می توان  به تامین 40 دستگاه اتوبوس شامل 30 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و 10 دستگاه اتوبوس بخش دولتی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: اتوبوس ها به مدت 17 روز در خدمت زائران حسینی بودند، به طور میانگین هر اتوبوس روزانه 500 نفر زائر را جا به جا کرده است و هزینه جابه جایی هر مسافر از پارکینگ برکت تا مرز مهران و از پل زائرتا مرز مهران به ازای هر نفر 10 هزار تومان بوده است.

برجی اضافه کرد: تامین 9 دستگاه سواری و موتوری جهت جابه جایی زائران به مرز و اعزام و استقرار 23 نفر از پرسنل و عوامل سازمان اتوبوسرانی به مدت 18 روز در مرز مهران از دیگر اقدامات سازمان اتوبوسرانی در اربعین سالجاری بود.

فضاسازی سطح شهر به مناسبت فرارسیدن اربعین با بنر و پرچم های حسینی

این مقام مسئول در ادامه به تشریح عملکرد سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در اربعین پرداخت و گفت: فضاسازی محور های پیاده روی اربعین «میدان میرعماد تا امامزاده حسین(ع) – تالار شهر تا مزار شهدای گمنام»، نصب 34 عدد ریسه پارچه ای و اسپیس و بنر با طرح ویژه این ایام از میدان میرعماد تا امامزاده حسین(ع)، نصب 200 عدد پرچم مشکی چوبدار از تالار شهر تا مزار شهدای گمنام و انجام تبلیغات فرهنگی برروی ابزار تبلیغاتی (6 بیلبرد، نصب کُتل در پل نادری و میدان نصر و ...) از جمله فعالیت این سازمان در این ایام اربعین حسینی است.

آب رسانی به روستا های اطراف مرز مهران توسط سازمان عمران شهرداری قزوین

برجی خاطرنشان ساخت: تامین 2 دستگاه کامیون به مدت 38 روز در مرز مهران، اعزام 2 نفر هر 10 روز به منظور تعمیر کامیون ها در مرز مهران و آبرسانی به روستاهای اطراف در سه روز متوالی، از اقدامات سازمان عمران شهرداری قزوین به مناسبت اربعین حسینی است.

اهدای سه هزار کیسه زباله و سطل های میلگردی به هیاتهای مذهبی

وی در ادامه افزود: همچنین «پاکسازی مزار شهدای گمنام»، «پاکسازی مسیرهای عزاداری منتهی به امامزاده حسین(ع) در روز اربعین»، «تحویل سه هزار کیسه زباله و سطل های میلگردی به هیاتهای مذهبی»، «پاکسازی مکانیزه و شست و شوی خیابان های نادری، پیغمبریه، شهدا، منتظری و سلامگاه» و «شست و شوی جوی های منتهی به امامزاده حسین (ع)» از دیگر اقدامات شهرداری در ایام اربعین حسینی است که توسط سازمان پسماند شهرداری قزوین انجام شده است.

تصاویر مرتبط