پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۴/۱۱

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين صورت گرفت؛

جشن تکليف 500 روزه اولي در قزوين برگزار شد

همزمان با شب ميلاد امام حسن مجتبي (ع ششمين جشن "روزه اولي ها، ويژه پسران"، در سالن اجتماعات اداره کل تبليغات اسلامي استان قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ حجت‌الاسلام نعمت الهي مديرکل سازمان تبليغات اسلامي استان قزوين در اين مراسم گفت: برطرف کردن مشکلات نوجوانان قزوين نيازمند تقويت ارتباط آنها با دين است، مراجعه به مدارس و ارائه مشاوره‌هاي فردي و گروهي به نوجوانان و شنيدن مشکلات آنها و ارائه راهکارهاي ديني و عملي بهترين کار براي رفع مشکلات نوجوانان است.
 
حجت‌الاسلام نعمت الهي از روحانيون و مسئولان فرهنگي استان قزوين خواست با مراجعه به مدارس و ارائه مشاوره‌هاي فردي و گروهي به نوجوانان و شنيدن مشکلات آنها، راهکارهاي ديني و عملي را در جهت رفع مشکلات نوجوانان به آنها ارائه کنند.
 
حجت‌الاسلام علي انصاري، معاون اداره کل آموزش ‌و پرورش قزوين در اين مراسم گفت: تقويت روابط انسان‌ها با يکديگر زماني اثربخش و نتيجه بخش است که در گرو تقويت رابطه‌اش با خداوند قرار بگيرد و زماني اين روابط در جهتي صحيح قرار مي‌گيرد که ابتدا اين رابطه با خالق هستي به خوبي تقويت شده باشد.
 
حجت‌الاسلام علي انصاري افزود: دين اسلام به عنوان کامل ترين دين الهي تکميل و تقويت 4 رابطه‌اي که به آنها اشاره شد را در گرو تقويت رابطه انسان با خالق يکتاي خويش مي‌داند.
 
وي خاطرنشان کرد:رمز موفقيت نوجوانان در گرو تلاش و همت فراوان آنها و پرهيز از دروغ‌گويي است زيرا دروغ‌گويي آفت همه خوبي‌ها و مانعي بزرگ در جهت جلوگيري از شکوفايي روحي و رواني در نوجوانان است.
 
اين مسئول اضافه کرد: از مربيان آموزش و پرورش استان انتظار مي‌رود با ارائه راهکارهاي اصولي و کاربردي نوجوانان را در انجام امر تکاليف الهي ياري کرده و در اين راه از سخت‌گيري‌هايي که آنها را از انجام تکاليف ديني دور مي‌کند، جلوگيري کنند.
 

مولودخواني، اجراي برنامه عمو روحاني و اهداء بسته فرهنگي به دانش آموزان و برپايي نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين براي دانش آموزان از جمله برنامه هايي بود که در اين مراسم برگزار شد. 

تصاویر مرتبط