پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۵/۰۱

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

برترين هاي اولين دوره مسابقات علمي نجات تخم مرغ در قزوين معرفي شدند

سعيد وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: جشنواره برترين سازه نجات تخم مرغ محلات شهر قزوين در بوستان هشت بهشت برگزار شد و از برترين هاي اولين دوره مسابقات علمي نجات تخم مرغ تقدير به عمل آمد.


 به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، سعيد وزيري نژاد افزود:150 تيم  از 14 محله قزوين در مسابقه نجات تخم مرغ شرکت کرده بودند که  تيم ها در اين مسابقه بر اساس آيتم هايي نظير خلاقيت در ساخت سازه، وزن کمتر سازه، سرعت بيشتر پرتاب و استفاده از مواد بازيافتي سنجيده و امتياز کسب کردند.
 
وي تصريح کرد:مهمترين ويژگي اين مسابقه که آن را با ساير برنامه هاي مشابه در سطح کشور و جهان متمايز مي کند، استفاده از وسايل بازيافتي در ساخت اين سازه ها مي باشد که کودکان و نوجوانان تشويق مي شوند از ضايعات دور ريز جهت ساخت سازه استفاده کنند.
 
وي با بيان اين مطلب که اين مسابقات براي اولين بار در قزوين به اين شيوه اجرايي مي شود، اظهار کرد: اين روش علمي بيشتر در صنايع فضايي و نشاندن فضاپيماها در مکانهاي تعيين شده کاربرد دارد.
 
وزيري نژاد اظهار کرد:در پايان اين «تيم برمودا» از محله مجاهد در سکوي اول ايستاد و «تيم بمب انديشه» از محله شهيد انصاري و «تيم کهکشان» از محله مجاهد و «تيم پيشتازان» از محله چوبيندر در مکانهاي دوم و سوم و چهارقرار گرفتند.
 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط