چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۵/۰۷

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

کارگاه پيشگيري از اعتياد در خانه فرهنگ محمديه قزوين برگزار شد

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ کارگاه پيشگيري از اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي ويژه والدين در خانه فرهنگ محمديه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ کارشناس سلامت روان اداره کل بهزيستي استان قزوين در اين کارگاه آموزشي گفت: آگاه سازي يکي از موثرترين شيوه‌هاي پيشگيري از اعتياد جوانان به بلاي خانمان سوز مواد مخدر مي باشد، بنابراين کار گروهي براي کنترل کودکان و نوجوانان در دو زمينه ارثي و محيطي، سلامت رفتاري والدين در پيشگيري از اين مهم مؤثر است.
 
مرندي افزود: اعتياد به عنوان يک آسيب بزرگ اجتماعي، علاوه بر اينکه جوانان زيادي را مورد هدف قرار داده سبب بروز ناهنجاري‌هايي بسياري در جامعه نيز مي‌شود که با اطلاع‌رساني صحيح و به موقع از شيوع اين پديده شوم مي توان از بسياري مشکلات اجتماعي و فرهنگي پيشگيري کرد.
 
وي آگاهي از پديدة مواد مخدر و اثرات منفي و مثبت آن، افزايش اعتقادات و ارزشها و باورهاي ديني و مذهبي درجامعه، تعيين اهداف بلند مدت و كوتاه مدت براي فرد، آموزش مهارتهاي تصميم گيري به فرد، آموزش مهارتهاي حل مسئله، آموزش مهارتهاي قاطعيت به فرد، آموزش مهارتهاي مقابله با بحران، آموزش نحوه برقراري ارتباط مطلوب درجوانان، مراقبت از سلامت وخطراتي كه سلامت فرد را تهديد مي كند و  پرهيز از خشونت را از جمله راهكارهاي متمركز بر فرد با رويکرد پيشگيري از اعتياد ذکر کرد.
 
به گفته مرندي، آموزش صحيح تاثير مثبتي بر تغيير رفتار والدين دارند و به طور قطع  سبب کاهش عوامل خطر بروز اعتياد در نسل جوان مي شود، اميدواريم با برگزاري چنين کارگاه هايي بتوانيم در مسير  پيشگيري از اعتياد در جامعه گام هايي اساسي برداريم.
 
گفتني است، در اين کارگاه در زمينه اعتياد و راههاي پيشگيري از گرفتار شدن نوجوانان وجوانان در دام خانمانسوز مواد مخدر با مشارکت دادن خود اعضا در مباحثي ارائه شد.
 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط