یکشنبه ۱۳۹۴/۰۵/۲۵

صالحي،رئيس سازمان انرژي اتمي ايران؛

لابي هاي صهيونيستي به دنبال رد برجام هستند

صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي کشور گفت: لابي هاي صهيونيستي و برخي از کشورهاي منطقه هزينه هاي هنگفتي در امريکا در امور تبليغات صرف مي کنند تا برجام در کنگره آمريکا راي نياورد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،علي اکبر صالحي صبح امروز در دومين همايش "ابر فياض"و نکوداشت سيد سرور آزادگان ايران که در سالن اجتماعات دانشگاه امام (ره) برگزار شد،افزود: سرنوشت برجام روشن نيست،اما کنگره برجام را نپذيرد هم پيروزيم.
وي با اشاره به تقابل دولت و کنگره آمريکا براي تعيين نتيجه نهايي برجام، گفت: در امريکا علي رغم اتمام مذاکرات غوغايي برپا شده است و کنگره و دولت در مقابل هم ايستاده اند، لابي هاي صهيونيستي و برخي از کشورهاي منطقه با صرف صدها ميليون دلار هزينه در زمينه نصب بيلبرد و پخش تبليغات تلويزيوني درصدد هستند تا کنگره به برجام راي ندهد.
صالحي افزود: عده اي مي گويند تقابل دولت و کنگره آمريکا يک بازي سياسي استا، اگر نتيجه مذاکرات در ايران بين اصلاح‌طلبان و اصولگرايان که اينگونه به يکديگر مي‌تازند بازي باشد، در آمريکا هم بازي است؟
ملت ايران ثابت کرد؛ نظام جمهوري اسلامي هنجارشکن نيست و به معاهدات خود متعهد است
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان انرژي اتمي کشور افزود: برجام به سرانجام برسد يا کنگره آمريکا آن را نپذيرد و اوباما نتواند کاري بکند باز هم ما پيروز هستيم، چرا که به جهانيان نشان داديم که نظام جمهوري اسلامي هنجارشکن نيست و به معاهدات خود متعهد است زيرا ما حاکميت معتقد به عقلانيت داريم.
وي خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه امريکا نيز اعلام کرده است اگر برجام درکنگره آمريکا تأييد نشود، دلار آرام آرام  ارزش خود را در عرصه بين المللي از دست خواهد داد و اعتبار سياسي آمريکا خدشه دار مي شود و نظريه ايرانيان در خصوص « نمي توان به امريکا اعتماد کرد» در جهان به اثبات مي رسد.
مسئوليت فني برجام را مي پذيرم/ تيم مذاکره کننده با الطاف الهي به پيروزي رسيد
معاون رئيس جمهوري گفت: ايران يک کشور چند صدايي است، بايد بتوانيم با تشخيص درست پيام نيکو را از ميان اين صداها انتخاب کنيم، پاسخ گويي به تشويش و دغه غه هاي نخبگان در خصوص محتواي برجام از جمله وظيفه مذاکره کنندگان هسته اي  است که مقام معظم رهبري نيز بر اين امر تأکيد کرده اند.
در ادامه با بيان اين مطلب مسئوليت فني برجام را مي پذيرم، گفت: در طول مذاکرات تمام دغه غه ما اين بود که فناوري هسته اي ايران با وقفه و کندي مواجه نشود، به لطف الهي، هوشمندي و هوشياري مسئولان اين چنين نيست و نخواهد شد.
وي خاطرنشان کرد: رمز موفقيت تيم مذاکره کننده هسته اي اين بود که در طول مذاکرات همواره در چارچوب مصلحت، عزت و منافع ملي کشور حرکت کردند و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب را نصب العين خود قرار دادند و مورد حمايت رئيس جمهوري و ملت ايران بودند.
معاون رئيس جمهوري اضافه کرد: حدود 36 ساعت پيش از اجماع وين،  با بن‌بست جدي روبرو شده بوديم و قصد بازگشت به کشور را داشتيم، اما به برکت شب‌هاي قدر و الطاف الهي سدها شکسته شد و به آنچه مي‌خواستيم، دست يافتيم.
صالحي طي سخناني در خصوص رموز موفقيت انقلاب اسلامي گفت: چيستي راز و رمز انقلاب اسلامي همواره مورد سووال دولت آمريکا بوده و ايستادگي و مقاومت ملت ايران در برابر تحريم‌هاي فلج کننده و کمر‌شکن، جنگ تحميلي و انواع رفتارهاي غير انساني آنان را متحير کرده است.
وي، آرمان گرايي، ايثار و گذشت براي دستيابي به آرمان‌ها نظام جمهوري اسلامي و حرکت در بستر دين را از جمله رموز موفقيت انقلاب اسلامي برشمرد و افزود: اگر همت والاي شهدا و ايثار آزادگان  نبود امروز ملت ايران در چنين جايگاهي قرار نداشت.
 رئيس سازمان انرژي اتمي همچنين برخورداري از رهبري صالح و متوکل، ملتي هوشيار، آگاه و مقاوم و حرکت در بستر دين را رمز موفقيت نظام جمهوري را در عرصه هاي بين المللي برشمرد و گفت: اگر دين اسلام نبود نمي‌توانستيم، پنجه در پنجه قدرت‌هاي جهان بياندازيم و مقتدرانه  در اين نبرد پيروز شويم.
برگزاري اين گرامي داشت‌ها و بزرگداشت‌ها براي تذکر و تنبه خود ما است
صالحي با بيان اين مطلب که برگزاري اين گونه گراميداشت‌ها و بزرگداشت‌ها براي تذکر و تنبه خود ما است، يادآورد شد: شهيدان از کنگره عرش به ما اسيران دنيا نگاه مي کنند و خواستار پيروي از  حفاظت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و خون شهدا هستند و در اين صورت آنها از ما خشنود خواهند بود.
معاون رئيس جمهوري افزود: برگزاري بزرگداشت هايي نظير ابر فياض در حقيقت راهکار مناسبي است براي معرفي اسوه و الگوهايي نظير حجت الاسلام ابوترابي مظهر يک انسان آزاده به نسل جوان تا آنان بدانند دستاوردهاي امروز ما مرهون ايثار و از خودگذشتگي اين انسان هاي فاخر و برجسته کشورما بوده است.
وي تصريح کرد: عبور شهدا و ايثارگران از آتش هشت سال جنگ تحميلي، رمز و راز گلستان امنيت ايران در ميان آتش منطقه است، بنابراين بايد قدردان اين امينت و تلاش ها و از جان گذشتگي هاي آزادگان و شهداي نظام باشيم ،در اين صورت به قله هاي رفيع در عرصه هاي بين المللي دست خواهيم يافت.
معاون رئيس جمهوري افزود: دفاع ملت ايران در جنگ تحميلي الگويي بود که هرچه در زمان عبور کنيم ، براي ديگران مشکوف مي‌شود که اين مردم ايران چگونه با حفظ کرامت‌هاي انساني مقابل دشمنان خويش ايستادند .
انقلاب اسلامي در عصر حاضر، زنگار را از چهره دين اسلام پاک کرد
صالحي يکي از موفقيت هاي انقلاب اسلامي را الگوي حاکميت ولايي و امامت آن برشمرد و گفت: بنيانگذار کبير انقلاب الگوي امامت بود، ضمن اينکه خود انقلاب ما نيز الگو بود.
وي اضافه کرد: زيرا هيچ انقلابي مانند انقلاب اسلامي ايران به چنين پيروزي تاريخي نرسيده  بود، امروز نيز به برکت همين الگوي حاکميتي و رهنمودهاي هوشمندانه رهبري به مذاکره‌کنندگان و اخطار به طرف مقابل در مذاکرات هسته اي به موفقيت تاريخي دست يافتيم.
صالحي با بيان اين مطلب که انقلاب اسلامي در عصر حاضر، زنگار را از چهره دين اسلام پاک کرد، گفت: دين، اين گوهر تابناک را که فلسفه صحيح  زندگي را به انسان نشان مي دهد را بار ديگر  زنده کرد.
اين مسئول خاطرنشان کرد: ملت ايران با انقلاب اسلامي درصدد تسخير قلوب جهانيان مي باشد تا نشان دهد با حفظ کرامت هاي انساني نيز مي توان به قله هاي رفيع پيشرفت و توسعه دست يافت.

 

تصاویر مرتبط