یکشنبه ۱۳۹۴/۰۵/۲۵

اوحدي، رئيس سازمان حج و زيارت کشور؛

سيد آزادگان ارزش فراواني براي کرامت انساني قائل بود

اوحدي، رئيس سازمان حج و زيارت گفت: درک صحيح، تشخيص درست از موقعيت و احترام به کرامت انساني ويژگي بارز سيد آزادگان، حجت الاسلام ابوترابي فرد در طول دوران اسارات و زندگي شان بود.

 

به گزارش سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، سعيد اوحدي در در دومين همايش «ابر فياض» گراميداشت سالروز بازگشت آزادگان و بزرگداشت، حجت‌الاسلام سيد علي‌اکبر ابوترابي که در سالن اجتماعات شهداي گمنام دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) برگزار شد، افزود: پيروي از سيره و منش سيد آزادگان، حجت الاسلام ابوترابي فرد سبب مي شود تا با تشخيص درست از گرفتاري هاي امروز رهايي يابيم.
وي خاطرنشان کرد: در دوران اسارت سه نوع تفکر ميان اسرا وجود داشت، تفکر نخست، افراد معتقد بودند بايد چون اسير هستيم هر آنچه که عراقي ها مي گويند، بپذيريم.
اوحدي افزود: تفکر دوم تفکر تقابلي بود که در آن اسرا معتقد بودند که بايد به در جبهه اسارات با مشت هاي گره زده با آنان برخورد کنيم،  تفکر سوم تفکر سيد آزادگان، تشخيص درست و با بصيرت بود.
رئيس سازمان حج و زيارت اضافه کرد: بر اساس تفکر سيد آزادگان، اسارت يک نوع زندگي و رسالت است، بنابراين بايد براي آن برنامه داشت و براي يک برنامه ريزي صحيح بايد ابتدا تشخيص درستي از پيرامون خود داشته باشيم.
سيد آزادگان ارزش فراواني براي کرامت انساني قائل بود
وي در ادامه اظهار داشت: سيد آزادگان ارزش فراواني براي کرامت انساني قائل بود و همواره به اسرا توصيه مي کرد تا به آن عمل کنند و همين تفکر سبب شده بود تا علاوه بر اسراي ايراني، عراقي ها نيز شيوه منش و اخلاق ايشان شوند.
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به برگزاري همايش و بزرگداشت هاي مختلف به پاس قدرداني از ايثار آزادگان در جاي جاي گشور، گفت: اميدوارم دستاورد اين گونه نکوداشت ها ساري و جاري شدن سيره عملي انسان هاي فاخري نظير حجت الاسلام ابوترابي در متن جامعه باشد.
امروز ايران با قدرت در دنيا حقانيت خود را به دشمنان تحميل کرده است
 اوحدي طي سخناني خاطرنشان کرد: ملت ايران امروز با اقتدار کامل ر دنيا حقانيت خود را به دشمنان تحميل کرد، نه اينکه خود آنان بخواهند حقانيت ما را بپذيرند، اين ثمره مقاومت مردم، از جان گذشتگي شهدا و آزادگان کشور است.
وي تصريح کرد: دشمنان نظام جمهوري اسلامي در مذاکر ات هسته اي در مقابل سرداران ديپلماسي ايران سر تسليم فرود آوردند و اين به برکت خون شهدا و الطاف الهي ميسر شد و در آينده ثمرات اين دستاورد تاريخي بيش از پيش نمايان خواهد شد.

 

تصاویر مرتبط