پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۰۵

آريان، معاون سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

بازديد رايگان از موزه مردم شناسي حمام قجر به مناسب هفته قزوين

آريان، معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: به مناسبت روز قزوين بازديد از موزه مردم شناسي حمام قجر رايگان است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ صادق آريان افزود: شهروندان و گردشگران مي توانند همزمان با هفته قزوين از  پنج تا 9 شهريور ماه از موزه حمام قجر بازديد کنند.

وي تصريح کرد: موزه مردم‌شناسي قجر از مراکز محوري و مهم قزوين در جذب گردشگر محسوب مي‌شود و در مناسبت‌هاي مهمي همچون ايام نوروز و هفته قزوين گردشگر زيادي را داشته است.
 

آريان اضافه کرد: اين موزه از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آيين ها تشکيل شده است که در بخش سر بينه زندگي اقوام غالب ساکن قزوين مانند تات، مراغي، کرد، لر و ترک به معرض نمايش گذاشته شده، در تالار مياندر آيين هاي سيزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواري امام حسين (ع) و در قسمت آخر شش شغل حجامت، مکتبخانه داري، بارفروشي، آهنگري، تعزيه خواني، دعانويسي و حلاجي در معرض ديد بازديدکنندگان قرار گرفته است.

وي افزود: حمام قجر يکي از کهن ترين و بزرگترين گرمابه هاي قزوين است که در سال 1057 هجري قمري توسط اميرگونه خان از اميران شاه عباس صفوي در محله عبيد زاکان فعلي بنام حمام شاهي ساخته شد و پس از مرمت هم اکنون به موزه مردم شناسي تبديل شده است
پايان پيام.

 

 

 

 

تصاویر مرتبط