چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۱۱

ابوترابي فرد، نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي:

شهدا با حفظ ارزش‌هاي تاريخي و ديني به ملت ايران آبرو بخشيدند

حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد، نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: شهدا با نثار خونشان و حفظ ارزش‌هاي تاريخي و ديني به ملت ايران آبرو بخشيدند.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد در يادواره « قزوين شهر شاهدان بي پلاک» که در مجموعه تاريخي سعدالسلطنه با حضور مسئولان شهري، استاني و کشوري برگزار شد، افزود: اگر از خودگذشتگي شهدا و ايثار آزادگان نبود، امروز نامي از ايران در جهان وجود نداشت.
وي اظهار کرد: در صورت شکست ايران در هشت سال جنگ تحميلي دشمنان نظام جمهوري اسلامي ضمن اهانت به نواميس، قتل عام جوانان کشور، با تجزيه ايران کاري مي کردند تا از اين ملت تاريخي بر جاي نماند، چرا که ملت ايران با انقلاب اسلامي نشان دادند، همواره حافظ تاريخ و هويتشان هستند.
حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد افزود: ميهمانان خارجي همواره در ديدارهايشان اظهار مي کنند، ايران با اين قدمت تاريخي و فرهنگي بايد هم داراي چنين ظرفيت هايي در حوزه هاي مختلف اقتصادي و فرهنگي باشد.
شهدا با نثار خونشان هويت فرهنگي و تاريخي ايران - اسلامي را حفظ کردند
به گفته اين نماينده مجلس، شهدا با نثار خونشان هويت فرهنگي و ديني کشور را احياء کردند و تاريخ ايران - اسلامي را حفظ کردند.
حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد تصريح کرد: در دوره قاجاريه ايران دو برابر امروز بود، امپراطوي بزرگي که امپراطوري قدرتمند عثماني آن روز شکست داد، بعد از دوره قاجاريه تقريبا 50 درصد از خاک ايران تجزيه شد، بسياري از آنها فراموش کردند که متعلق به چه سرزميني بودند.
وي خاطرنشان کرد: حاکمان بي لياقت و مديران ناصالح شرف ايران را زير پاگذاشتند، مرداني بسيار در آن دوره با جانفشاني و حفظ خاک کشور شهيد شدند، ولي حاکمان آن زمان با زيرپاگذاشتن خون شهدا خاک وطن را به دشمنان فروختند.
امام خميني (ره) اهل سازش نبود/ خون شهدا را زير پا نگذاشت
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: امام خميني (ره) باعث شد تا شخصيت فرهنگي و تاريخي ايران بار ديگر در سطح دنيا تجلي پيدا کند و مسير را براي ايفاي نقش مردمان صالح همواره کرد.
وي تصريح کرد: امام خميني (ره) فرماندهي لايق بود که تا آخرين فشنگ ايستادگي کرد، پشت سر شهدا ايستاد، امام اهل سازش نبود، خون شهدا را فدا نکرد.
اگر حمايت رهبر معظم انقلاب اسلامي از دانشگاهيان  نبود، تمام دانشمندان هسته اي ايران شهيد مي شدند
حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد افزود: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامي پشت سر دانشگاهيان نمي ايستاد،  تمام دانشمندان هسته اي ايران شهيد مي شدند.
وي خاطرنشان کرد: دانشمندان هسته اي در کنار رهبري توانستند با توليد صنعت هسته اي به نظام جمهوري اسلامي ايران آبرو ببخشند، ملت ايران با اراده قوي خود موفق شدند، شش قدرت برتر دنيا را به پاي مذاکره بکشانند، اين مهم جز با مديريت هوشمندانه مقام معظم رهبري محقق نمي شد.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: حکومت مديران صالح و حاکمان با لياقت سبب مي شود تا مردم به نقش ديني و وظيفه ملي خود عمل کنند و با تمام وجود از کشورشان در مقام دشمنان پاسداري نمايند.
عراق، لبنان و سوريه امروز به دليل اقتدار ايران مقتدر هستند
حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد اظهار داشت: سوريه و عراق به دليل اقتدار ملت ايران مقتدر است، لبنان به علت اقتدار ايران به محور مقاومت در منطقه تبديل شده است.
وي از مديران کشور خواست تا مانند شهداء در راه صحيح و برنامه ريزي درست قدم بردارند تا ضمن ريشه کن شدن  فقر در جامعه، ايران به قدرت برتر اقتصادي منطقه  تبديل شود و مردم در اوج رفاه، قدرت، عزت، امنيت زندگي کنند.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: راه طولاني طي کرده ايم، راه طولاني تري پيش رو داريم،  با همدلي و يکپارچگي ملت ايران و قواي سه گانه و تمسک به اهل بيت (ع) در مسير شهدا حرکت کنيم تا شاهد توفيق هاي روز افزون نظام جمهوري اسلامي در سطح بين المللي باشيم.

 

تصاویر مرتبط