یکشنبه ۱۳۹۴/۰۶/۲۹

وزيري‌نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

رضايت 88 درصدي شهروندان از برنامه‌هاي روز قزوين

سعيد وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: نتايج نظرسنجي‌ها نشان‌دهنده رضايت 88 و چهار دهم درصدي بازديدکنندگان از جشنواره روايت تاريخ، قزوين عصر صفوي است، که به مناسب روز قزوين در سراي سعدالسلطنه برگزار شد.

 

روز قزوين فرصت بي نظيري بود تا قزوين در عرصه ملي و فراملي با فرهنگ آداب و رسوم، مفاخر و چهره ماندگار، تاريخ قزوين بيشتر آشنا شوند تا بتوانيم بخش مهمي از غفلت‌هاي سال‌هاي اخير را با سرعت بيشتري پوشش دهيم و اين گنج پنهان در دل تاريخ را براي مردم فرهنگ دوست ايران معرفي کنيم، رضايت 88 درصدي مردم از برنامه هاي روز قزوين نشانگر اين مطلب است که شهرداري قزوين در مسير درستي حرکت مي کند
رشد 12 درصدي در جذب گردشگرنسبت به سال گذشته
سعيد وزيري نژاد همچنين از رشد 12درصدي در جذب گردشگر نسبت به سال گذشته به واسطه برگزاري جشنواره براي سومين بار خبر داد و افزود: يکي از اهداف مهم برگزاري اين جشنواره شناساندن ابنيه تاريخي به شهروندان قزويني و در مرحله بعدي به هموطنان است که تا حدود 68 درصد محقق شده است.
وي افزود: با توجه به افزايش مناسب فضاي برگزاري نمايشگاه نسبت به جشنواره سال هاي گذشته ،6/87 درصد از افراد از اين امر ابراز رضايت کرده‌اند.
وزيري نژاد بيان کرد: همچنين 6/87 درصد افراد از امنيت نمايشگاه اظهار رضايت کرده‌اند که علت آن استقرار حراست شهرداري، نيروي انتظامي، آتش‌نشاني و نهادهاي مرتبط در محل برگزاري است.
وي ادامه داد: شروع و خاتمه برنامه‌ها بر اساس ساعات زمان‌بندي‌شده يک ميزان 4/88 درصدي و تنوع برنامه‌ها يک بخش 3/92 درصدي از رضايت بازديدکنندگان را به خود اختصاص داده است.
اين مسئول با بيان اينکه 9/88 درصد از افراد خواستار تکرار جشنواره در سال‌هاي آتي شده‌اند، پيشنهاد بيشتر افراد براي زمان برگزاري در سال‌هاي آتي ايام تابستان است.
وزيري نژاد محل برگزاري را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: 6/87درصد از افراد در خصوص برگزاري نمايشگاه در سراي تاريخي سعدالسلطنه اعلام رضايت کرده‌اند و رضايت از زيبايي جشنواره نيز 4/86درصد بود.
وي رضايت مردم از چيدمان غرفه‌ها را 7/93 درصد، نظافت جشنواره 90 درصد، تنوع برنامه‌ها 3/92درصد، شيوه برخورد غرفه داران فضاي جشنواره 1/82 درصد، پوشش هنروران لباس‌هاي عصر صفوي 7/82 درصد، رايگان بودن جشنواره براي مردم 7/83،رضايت مردم از آدرس فضاها در جشنواره 77/7 درصد، تبليغات در سطح شهر 66 درصد برشمرد.
مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: جلب مشارکت شهروندان در اداره شهر، يکي از رسالت‌هاي شهرداري است که با توجه به خواسته‌ها و پيشنهادهاي بازديدکنندگان از جشنواره به نظر مي‌رسد شهرداري در مسير چشم انداز به درستي حرکت مي کند.
وي همچنين توضيح داد: توسعه آموزش‌هاي شهروندي، آموزش و فرهنگ‌سازي در حوزه فرهنگ عمومي حمل و نقل، آموزش در حوزه تحکيم خانواده و ارتباط کودک با والدين و نيز توسعه فضاي مفرح براي کودکان و نوجوانان در سطح شهر بخشي از خواسته‌هاي بازديدکنندگان هستند که صحت موضوع ياد شده را تأييد مي‌کنند.
استقبال 100 هزار نفري از برنامه هاي روز قزوين
وي از استقبال بيش از 100 هزار نفر از ويژه برنامه هاي روز قزوين خبر داد و گفت: اميد است با اجراي چنين برنامه هايي شاهد رشد و توسعه شهر قزوين در ابعاد مختلف اقتصادي، فرهنگي و گردشگري باشيم.
اختصاص 3 هزار دقيقه برنامه توسط شبکه هاي ملي و استاني به برنامه هاي روز قزوين
مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در ادامه افزود: رسانه ملي يکي از مهمترين بسترهاي مناسب براي شناساندن قزوين است که با همکاري خوب صدا و سيماي مرکز استان قزوين شبکه هاي شما، يک، دو، سه، خبر و شبکه استاني قزوين به مدت سه هزار دقيقه ويژه برنامه هايي را به مناسبت بزرگداشت روز قزوين تقديم هموطنان کرد.
وزيري نژاد افزود: از اين ميزان 650 دقيقه برنامه زنده توسط شبکه هاي ملي شما، يک، دو، سه و خبر بر روي آنتن رفت که در مقايسه با سال گذشته که فقط 90 دقيقه روي آنتن شبکه سه بوديم يک رشد هفت برابري را نشان مي دهد.
وي تصريح کرد: ويژه برنامه هايي با مضامين معرفي و جاذبه هاي گردشگري قزوين از ساعت 7 صبح تا 21 در فواصل مختلف به صورت زنده روي آنتن شبکه شما رفت که اميدواريم تأثير بسزايي در رونق صنعت گردشگري قزوين داشته باشد، البته آمار ورود گردشگران در سال هاي اخير تأييد کننده اثر گذاري برنامه هاي روز قزوين مي باشد.

 

تصاویر مرتبط