شنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين انجام شد؛

بازديد کودکان پيش دبستاني خانه فرهنگ نواب از ايستگاه آتش نشاني نواب

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، به مناسبت فرا رسيدن روز آتش نشاني و ايمني، کودکان پيش دبستاني خانه فرهنگ شهيد نواب صفوي از ايستگاه آتش نشاني شماره شش نواب بازديد کردند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، حق شناس،کارشناس آتش نشاني ايستگاه آتش نشاني نواب در جريان اين بازديد گفت: هفتم مهرماه 1359 دشمن بعثي به پالايشگاه آبادان حمله هوايي کرد،آتش نشانان منطقه و شهرهاي اطراف براي مهار آتش به پالايشگاه رفتند که حين عمليات خاموش کردن آتش، هواپيماهاي دشمن اقدام به بمباران پالايشگاه مي‌کنند که منجر به شهادت تعداد زيادي از آتش نشانان شد، لذا اين روز با هدف ترويج ايمني و پيشگيري از حوادث در کشور و يادآوري حماسه آفريني ها و از خود گذشتگي هاي آتش نشانان ميهن اسلامي در دفاع مقدس نامگذاري شده است.

حسام الدين حق شناس برنقش شهروندان در کاهش مخاطرات و بهبود شاخص هاي ايمني تاکيد  و اظهار کرد: با افزايش آگاهي و آموزش مي توان ساکنان يک شهر را به شهرونداني مسئوليت پذير تبديل کرد.

حق شناس تماس غير ضروري با سامانه 125 را يکي از مشکلات جدي در زمينه امداد رساني به موقع و حياتي ذکر کرد و کودکان پيش دبستاني خواست تا در صورت بروز مشکل با 125 تماس بگيرند.
وي همچنين در جريان اين بازديد درباره راهکارهاي حفظ ايمني در زمان افتادن در چاه، خراب شدن آسانسور و ... براي کودکان توضيحاتي را ارائه کرد.

 

تصاویر مرتبط