شنبه ۱۳۹۴/۰۷/۲۵

وزيري‌نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

ترويج فرهنگ حسيني با رعايت حقوق اجتماعي شهروندان

سعيد وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: برگزاري عزاداري هاي توام با معرفت و بصيرت عاشورايي و اشاعه فرهنگ حسيني در جامعه با رعايت حقوق اجتماعي شهروندان محقق مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد به آسيب هاي عزاداري از ديد مديريت شهري اشاره کرد و افزود: مراسم پرشور ماه محرم الحرام آسيب هايي به همراه دارد که با اتخاذ تدابير مناسب و مشارکت مردم مي‌توان اين مشکلات را حل کرد و يک عزاداري پرشور و شعور حسيني در سراسر کشور برگزار کرد.

وي برگزاري عزاداري تا پاسي از شب را يکي از آسيب هاي عزاداري هاي ماه محرم برشمرد و گفت: اين اقدام  علاوه بر اذيت و آزار همسايگان مساجد و تکايا سبب قضا شدن نماز صبح برخي از عزاداران مي شود.

وزيري نژاد به استفاده بي رويه ظروف يکبارمصرف از سوي شهروندان در اين ايام اشاره و تصريح کرد: اين عمل  موجب افزايش آلودگي و به هم خوردن نظم و پاكيزگي شهر در اين ايام مي‌شود که  در خور يک جامعه اسلامي نيست.

وي ذبح حيوانات در خيابان‌هاي کوچک را از ديگر آسيب‌هاي عزداراي عنوان کرد و افزود: متأسفانه پس از برگزاري مراسم هاي عزاداري شهر چهره زشتي به خود مي گيرد، آيا اين اقدام با فرهنگ حسيني  و آموزه هاي قرآن کريم همخواني دارد؟

اين مسئول برپايي ايستگاه صلواتي در خيابان‌هاي اصلي و معابر کم عرض را از ديگر آفات عزاداري هاي محرم برشمرد و گفت: همچنين انجام عزاداري در معابر  سبب مسدود شدن مسيرهاي حرکت خودروها به ويژه ماشين هاي آتش نشاني و آمبولانس در مواقع اضطراري مي‌شود که هيچ سنخيتي با فرهنگ حسيني ندارد.

وي تصريح کرد: نصب بنر و تراکت هاي تبليغاتي ويژه ايام محرم بر روي  تيربرق ها، تابلوي هاي راهنمايي و رانندگي با وجود ابزارهاي نوين تبليغاتي، پرتال و پيامک کاري کاري نادرست و بي معنا است.

وزيري نژاد با بيان اين مطلب که شهرداري قزوين تمام ابزارهاي تبليغاتي را به صورت رايگان در طول سال در اختيار هيئات مذهبي  قرار مي دهد، گفت:  استفاده از ابزار آلات ناهمگون و پر صدا نظير طبل هاي کوچک و بزرگ به تعداد فراوان و  ايجاد آلودگي صوتي چه همخواني با فرهنگ ما  دارد؟ به طور قطع با رعايت آداب صحيح عزاداري مي توان مراسم هاي پرشور و شعوري در شان امام حسين (ع) برگزار کرد که خروجي هاي مثبتي براي جامعه به همراه خواهد داشت.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط