شنبه ۱۳۹۴/۰۷/۲۵

سرپرست مراکز آموزشي سازمان فرهنگي شهرداري قزوين تشريح کرد؛

تشريح ويژه برنامه‌هاي ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در قزوين

حميد نيرومند، سرپرست مراکز آموزشي سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين ويژه برنامه‌هاي مراکز آموزشي اين سازمان را در ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) تشريح کرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ نيرومند افزود: فضاسازي و سياه‌پوش کردن نماي بيروني مراکز و فرهنگ سازي از طريق استفاده از پايه فيکسچرهاي مقابل مراکز در جهت جلب توجه شهروندان به رعايت حقوق ديگران، حفظ نظم، نظافت و پاکيزگي شهر در اين ايام با استفاده از عکس هاي ارسالي و پيام با موضوع فرهنگ شهروندي از جمله برنامه‌هاي است که متناسب با ماه محرم و صفر در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

 نيرومند برگزاري کارگاه حضوري تصوير سازي ويژه کودکان با عنوان هويت ديني و موضوع عاشورا را از جمله برنامه‌هاي ويژه ايام محرم و صفر در مراکز آموزشي، خانه هاي فرهنگ و کتابخانه هاي سازمان برشمرد.

وي خاطرنشان کرد: همچنين به مناسب ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) مسابقه کتابخواني با عنوان «مرواريدي در صدف» با موضوع عفاف و حجاب در سطح کتابخانه هاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين برگزار خواهد شد.

نيرومند تصريح کرد: اجراي ويژه برنامه «اگر شهر در دستان کوچکم بود» در قالب نوشته و نقاشي با رويکرد شهر و شهروندي «مضرات استفاده از ظروف يکبار مصرف پلاستيکي» از ديگر ويژه برنامه هاي ايام محرم در کتابخانه‌هاي سازمان مي باشد.

سرپرست مراکز آموزشي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري افزود: بر اساس آموزه‌هاي ديني و توصيه‌ها و تأکيدات آيات و احاديث موظف هستيم تا با رعايت حقوق شهروندي در حد توان نسبت به پاکيزه‌سازي محيط شهري خويش تلاش کنيم.

نيرومند با تأکيد بر رعايت پاکيزگي شهر از سوي عزاداران حسيني در ايام سوگواري سالار شهيدان، گفت: در روزهاي تاسوعا و عاشورا از ظرفيت اعضاي خانه‌هاي فرهنگ و مراکز آموزشي با کاور مشخص خانه فرهنگ براي تذکر لساني به توزيع کنندگان نذورات براي جلوگيري از ريخته شدن ليوان ها و ظروف يک بار مصرف در سطح کوچه و خيابان و محلات استفاده مي شود.

وي خاطرنشان کرد: همچنين در صورت ريخته شدن ظروف يکبار مصرف در سطح شهر از ظرفيت اين افراد براي پاکسازي شهر استفاده خواهد شد که اين اقدام به منظور جلب همکاري شهروندان در حفظ و پاکيزگي معابر شهري در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط