شنبه ۱۳۹۴/۰۸/۰۹

کوزه‌گرها، مدير کميته شهروندي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

مشارکت مردم در مديريت شهري به کاهش هزينه‌ها مي‌انجامد

کوزه‌گرها، مديرکميته شهروندي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: مشارکت مردم در مديريت شهري علاوه بر حل معضلات شهري به کاهش هزينه‌ها مي‌انجامد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، مهدي کوزگرها در جمع دانش آموزان دبيرستان توحيد افزود: با رعايت تفکيک زباله هاي تر و خشک از مبداء به صورت کامل هزينه هاي جمع آوري و حمل پسماند و ساير هزينه هاي مربوطه در شهرداري به نصف کاهش مي يابد و اين بودجه در موارد ديگر هزينه مي شود.

 

وي اظهار کرد: بخش عمده درآمد شهرداري از شهروندان نظير محل فروش زمين تفکيک، تراکم و پروانه در شهر حاصل مي‌شود، آيا بهتر نيست اين هزينه‌ها به جاي خدمات جاري، صرف زيرساخت هاي شهر نظير احداث فرهنگسرا، فضاهاي تفريحي و ورزشي و نگهداري فضاهاي سبز و .... شود.

 

کوزگرها در ادامه افزود: متاسفانه در  ايام محرم  شاهد افزايش توليد زباله  ظروف يکبار مصرف ايستگاه هاي صلواتي بوديم که رها شدن اين ظروف در پياده روها و جوي هاي آب  سبب نازيبا شدن چهره شهر شده بود.

کوزگرها از دانش آموزان خواست تا به عنوان شهروندان آگاه، اين مباحث را به اطرفيان خود منتقل کنند.

 

 

مديرکميته شهروندي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري با بيان اين مطلب که فرهنگ ترافيک و رانندگي صحيح در قزوين رعايت نمي شود، افزود: انتظار داريم دانش آموزان به عنوان شهروندان آگاه و مسئوليت پذير  شهرداري را ياري کنند تا فرهنگ استفاده از دوچرخه و  حمل و نقل عمومي در سطح شهر نهادينه شود.

 

کوزگرها عدم آشنايي شهروندان با وظايف و حقوق شهروندي را يکي دغدغه هاي اصلي شهرداري عنوان کرد و افزود: رعايت حقوق شهروندي در جامعه سبب نظم و آسايش خاصي را براي همه شهروندان ايجاد مي کند.

 

وي با بيان اين مطلب که مشارکت، ابزاري مهم در مديريت شهري است، گفت: تحقق اين مهم نيازمند تقويت حس هويت شهري در شهروندان مي باشد، تا زماني که مردم يک شهر حس بالندگي و افتخار به شهرشان را نداشته باشند، سخن گفتن از رعايت حقوق شهروندي و فرهنگ شهرنشيني معنايي ندارد.

 

کوزگرها با اشاره به سبقه غني فرهنگي و تاريخي قزوين، گفت: قزوين رتبه نهم سرانه ابنيه تاريخي نظير مجموعه بي نظير سعدالسلطنه، عالي قاپو، آرمگاه حمد اله مستوفي، و....را در کشور دارد، در حالي که متاسفانه شهروندان در نگه داري و حفظ آنها کوشا نيستند.

وي از دانش آموزان خواست تا به عنوان نخبگان جامعه شهري با دقت بيشتري در زمينه شهرشان کند و کاو کنند  ضمن ارتقاي سطح دانش خود در خصوص رويدادهاي فرهنگي و شهري و هويت شهر قزوين اين اطلاعات را خانواده و اطرافيان خود نيز منتقل کنند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط