پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۲۱

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

مراسم تجليل از «پيام آوران پاکي» برگزار شد

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ مراسم تجليل از پيام‌آوران پاکي « پاکسازي شهر و ترويج فرهنگ رعايت نظافت شهري توسط تشکل هاي مردم نهاد در ايام محرم» با حضور جمعي از مديران شهرداري، اعضاي شوراي شهر و شوراي هيئت هاي مذهبي قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري در اين مراسم گفت: در ايام محرم امسال تشکل هاي مردم نهاد زيست محيطي، سازمان هاي زيبا سازي و فرهنگي ورزشي شهرداري، مداحان،ائمه جماعات و روساي هيئت هاي مذهبي، شوراي شهر و استانداري قزوين نقش موثري در پاکسازي شهر داشتند.

مجتبي منتظري  افزود: البته معضلاتي نيز وجود داشت که رفع اين چالش ها نيازمند کارگروه هاي تخصصي جهت کالبد شکافي و چاره انديشي اين مشکلات مي باشد تا بتوانيم در آينده با توان و پتانسيل بيشتري به مردم خدمت کنيم.

وي با بيان اين مطلب که انجام کارهاي فرهنگي نيازمند آموزش است، اظهار کرد: رفتار خاشعانه رفتگران دليل مورد توجه قرار گرفتن عملکرد آنان است، لذا داشتن رفتاري  متواضع در انجام کارهاي آموزشي و فرهنگي تاثير بيشتري بر مخاطب دارد.

منتظري با قدرداني از حضور موثر تشکل هاي مردمي زيست محيطي در پاکسازي شهر در ايام محرم، خاطرنشان کرد: شناخت متقابل از اختيارات و وظايف قانوني و ارزيابي پتاسيل هاي يکديگر سبب مي شود تا شهرداري و تشکل هاي مردم نهاد همکاري و تعامل بهتر و سازنده تري داشته باشند.

وي اظهار کرد: شناخت عمومي کاملي از تشکل هاي مردمي زيست محيطي وجود ندارد، تشکيلات منسجم در رسيدن به سرفصل هاي مشترک خيلي موثر است، به نتيجه رسيدن پيگيري هاي اين تشکل هاي مردمي در حوزه هاي مختلف نظير آلودگي هوا و نظافت شهري نيازمند آن است که تشکل هاي مردم نهاد زيست محيطي شکل حقوقي بگيرند.

منتظري از تشکل هاي مردمي محيط زيست خواست تا از توان و پتانسيل تمام دستگاه هاي اجرايي جهت رعايت محيط زيست شهري استفاده کنند و آنان را دعوت به همکاري با شهرداري جهت داشتن شهر پاکيزه و زيبا کنند و همواره نوک انتقادهاي خود را سمت شهرداري نگيرند.

وي همچنين از تشکل هاي مردمي زيست محيطي خواست تا در کنار انتقادهاي سازنده به ارائه راهکارهاي عملي و منقطي جهت پيچيدن نسخه هاي فني و مهندسي کاربردي براي داشتن شهري ايده آل بپردازند.

اختصاص بخشي از بودجه سازمان پسماند به فرهنگسازي

ظاهري، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز از سازمان پسماند خواست تا حداقل 20 درصد از بودجه نظافت و رفت و روب شهري به فرهنگسازي اختصاص دهند، به طور قطع خروجي مثبت آن را در ساليان آينده خواهيم ديد.

عباس ظاهري افزود: برنامه ريزي مدون، کالبدشکافي معضلات و بررسي دقيق مشکلات در جلسات تخصصي را از جمله راههاي موفقيت در هر کاري است.

وي اظهار کرد: براي آنکه طرح هاي فرهنگ سازي و آموزش در حوزه مديريت شهري خروجي مثبتي داشته باشد بايد اين طرح ها ابتدا در منطقه خاصي که آسيب در آن بيشتر است، اجرايي شود و سپس به کل شهر تعميم داده شود.

 

تصاویر مرتبط