یکشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۱۳

استقبال شهروندان قزويني از نمايشگاه کتاب پروانه خيال و عطشي که هنوز هست

نمايشگاه کتاب پروانه خيال که توسط سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در مجموعه تاريخي سراي سعدالسلطنه برپا شده است، مورد استقبال پررنگ شهروندان قزويني قرار گرفت که اين امر بيانگر وجود عطش مطالعه در ميان مردم اين کهن شهر تاريخي است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛نمايشگاه کتابي با عنوان پروانه خيال اين روزها به محل حضور شهروندان قزويني در يک رويداد مهم فرهنگي  در شهر قزوين بدل شده است به گونه‌اي که کل فضاي شهر تحت تاثير برگزاري اين نمايشگاه قرار گرفته است.

با گذشت  15 روز از آغاز برپايي نمايشگاه بزرگ کتاب در مجموعه تاريخي سعدالسلطنه حضور شهروندان براي خريد کتاب در زمينه هاي عمومي، ادبيات، تاريخ، کودک و نوجوان و کمک درسي هر روز پر رنگ تر مي شود، اين  نمايشگاه کتاب از 29 آذر ماه تا 19 دي ماه  با 4 هزار عنوان کتاب برپا مي‌باشد که حدود 2500 عنوان آن ويژه بزرگسالان و 1500 عنوان به کودکان اختصاص دارد و از هر عنوان کتاب در بخش بزرگسال 5 تا 6 نسخه و در بخش کودک 25 تا 30 نسخه کتاب ارائه شده است، همچنين کوشيده شده است  از هر نوع اسباب بازي فکري که در کشور توليد مي‌شود، نمونه اي از آن در اين نمايشگاه ارائه شود.

شهروندان قزويني کيفيت نمايشگاه کتاب پروانه خيال را مطلوب ارزيابي کردند

امينه بشيري، يک شهروند قزويني کيفيت نمايشگاه پروانه خيال را مطلوب ارزيابي کرد و گفت: برگزاري چنين نمايشگاه هايي در فضاي هاي تاريخي نظير سعدالسلطلنه کار بسيار خوبي است که سبب آشنايي شهروندان با آثار تاريخي شهرشان مي شود.

وي از مسئولان برگزاري نمايشگاه کتاب خواست تا حداقل يک هفته قبل از برپايي نمايشگاه به صورت گسترده در سطح شهر اقدام به تبليغات کنند، اگر يک از دوستانم به من اطلاع نداده بودم از برپايي اين نمايشگاه با خبر نمي شدم.

عليرضا کريمي  که به همراه فرزندش به نمايشگاه کتاب آمده بود، گفت: کيفيت نمايشگاه خوب است، ولي اي کاش اين نمايشگاه در فصل امتحانات برپا نمي شد تا دانش آموزان بيشتر از اين محيط فرهنگي و فضاي تاريخي استفاده مي کردند.

وي غرفه کودک و نوجوان را خوب ارزيابي کرد و افزود: امروزه متاسفانه دانش آموزان به جاي داشتن تحرک بدني و استفاده از بازي هاي فکر ي مشتاق استفاده از تبلت، موبايل و بازي هاي رايانه اي هستند،  اختصاص بخشي از نمايشگاه کتاب به بازي هاي فکر کاري بسيار عالي است که اميدواريم به صورت مستمر و مداوم استمرار داشته باشد.

هاجر شمسي ديلمي، يک دبير در جريان بازديد از اين نمايشگاه بر ضرورت گسترش روحيه تفکر و تعقل در جامعه اشاره  کرد و  گفت: عطش مطالعه بايد از دوران کودکى مورد توجه  والدين قرار بگيرد  و کودکان را براى يافتن پاسخ پرسش‌هاى خويش، به خريد و خواندن کتاب تشويق کنند، تا به تدريج اين ذوق و شوق، به احساس نيازى روزمره تبديل شود و آحاد جامعه با کتاب انس پيدا نمايند.

وي کيفيت نمايشگاه کتاب پراونه خيال  را خوب دانست و از مسئولان مربوطه خواست تا برپايي چنين نمايشگاه را به طور مستمر يا حداقل فصلي يکبار در سطح شهر قزوين برپا کنند تا تمامي شهروندان بتوانند از اين نمايشگاه هاي  کتاب با چنين تخفيف هاي خوبي بهره ببرند.

وزيري نژاد؛ مديرعامل فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،

نمايشگاه کتاب در راستاي ارتقاي شاخص هاي فرهنگ شهروندي برپا شده است

سعيد وزيري نژاد؛ مديرعامل فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين با اشاره به استقبال مطلوب شهروندات از نمايشگاه کتاب «پروانه خيال »گفت: اين نمايشگاه کتاب در راستاي رسالت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري به منظور ارتقاء فرهنگ مطالعه به عنوان يکي از شاخص هاي فرهنگ شهروندي همواره در طول سال برگزار مي گردد.

وزيري نژاد با بيان اين مطلب که ترويج کتابخواني بهترين فرصت براي توسعه فرهنگي جامعه است، افزود: ايجاد فرصتي براي حضور دانش آموزان به همراه والدين و يا اقشاري که به دلايل فرهنگي و اقتصادي کتاب را از ليست خريدهاي ماهانه و سالانه خود حذف کرده‌اند مي‌تواند سبب برگشت دوباره کتاب به جمع خانواده‌هاي قزويني باشد.

وي ادامه داد: برپايي چنين نمايشگاه‌هايي اين فرصت را در اختيار شهروندان قرار مي‌دهد تا کتاب‌هاي خاص خود را با قيمت مناسب از ناشرين مختلف تهيه کنند و اين از ديگر اهداف مجموعه شهرداري قزوين  در برگزاري نمايشگاه‌هاي کتاب است.

وزيري نژاد  افزود: کتاب کالايي نيست که کهنه شود و شايد رنگ و روي خود را از دست بدهد ولي محتواي آن باقي و آيندگان از آن بهره مي‌برند و اين از ويژگي‌هاي منحصربفرد يار مهربان است.

وي ترويج فرهنگ مطالعه به خصوص در بين کودکان، نوجوانان و جوانان را از ضروريات دانست و گفت: وظيفه همه دستگاه‌هاي فرهنگي اشاعه فرهنگ کتابخواني است.

اين مسئول هدف از برگزاري اين نمايشگاه را ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني عنوان کرد و افزود: متأسفانه سرانه‌ کتابخواني در کشور ناچيز است و بايد سعي شود که کتاب به هر بهانه‌اي وارد زندگي مردم شود و جزي از سبد کالاي مصرفي خانواده‌ها قرار گيرد.

وزيري نژاد افزود:برپايي نمايشگاه کتاب فرصت خوبي است که شهروندان ضمن بازديد و تهيه کتاب‌هاي مورد نياز با اين مکان آشنا شوند.

مدير مسئول انتشارات پروانه سفيد نيز در اين باره گفت: در اين نمايشگاه هايي کتاب هايي با موضوعات مذهبي، شعر و ادبي، تربيت و روانشناسي، آموزشي، عمومي، فرهنگي و کمک درسي در معرض نمايش علاقمندان قرار گرفته است که بيش از 40 درصد کتب موجود در نمايشگاه مذهبي  و 30 درصد آن در حوزه شعر و ادبي مي باشد.

فاطمه فلسفي افزود:همچنين هزار و 500 عنوان کتاب در نمايشگاه کتاب در معرض ديد علاقمندان قرار گرفته است که اين کتاب ها در حوزه علمي، سرگرمي، شعر، فرهنگي و آموزشي مي باشد.

فلسفي اظهار کرد: انتشارات پروانه سفيد 30درصد تخفيف براي عموم مردم در نظر گرفته است.

فلسفي‌پور بيان کرد: تلاش شده است تا در اين نمايشگاه عناوين متنوع و در بيشتر بخش‌ها کامل باشند و در تمام زمينه‌ها علاوه بر کتب ناشران قزويني از کتاب هاي ناشران مختلف سطح کشور استفاده شده است.

وي ترويج فرهنگ کتابخواني‌ را از جمله اهداف برگزاري اين نمايشگاه برشمرد و گفت: متاسفانه در اين چند سال اخير به خاطر افزايش هزينه‌هاي چاپ، قيمت کتاب بالا رفته است و سطح استطاعت مالي مردم براي خريد کتاب پايين آمده است، لذا با برگزاري اين نمايشگاه تلاش کرديم تا مردم به آساني کتاب را خريداري کنند.

اين مسئول ادامه داد:‌با 50 درصد تخفيفي که در اين نمايشگاه ارائه مي‌شود، شايد سود آنچناني براي ما به‌ عنوان انتشارات يا مرکز پخش کتاب نداشته باشد، ولي کوشش کرديم با همکاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين اين رخداد مهم فرهنگي فرهنگ کتاب بيشتر‌ ترويج يابد و استقبال خوبي هم که انجام گرفته، نشان مي‌دهد در اين مورد اشتباه نکرده ايم.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط