پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۴

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين صورت گرفت؛

بازديد از کارگاه آموزشي شهروند و سلامت اجتماعي محله مشعلدار قزوين

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين به همراه اعضاي شوراي شهر و معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي قزوين از کارگاه آموزشي «شهروند و سلامت اجتماعي» با محوريت «شيوه هاي تربيتي نوجوانان در دوران بلوغ» که در مسجد جامع محله مشعلدار برگزار شد، بازديد کردند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ بسياري از افراد در رويارويي با مسائل زندگي نظير فرزند پروري مثبت و سلامت اجتماعي فاقد توانايي لازم هستند و همين امر آنان را در مواجهه با مشکلات و مسائل روزمره زندگي، ناتوان و آسيب پذير ساخته است، يکي از موثرترين برنامه هايي که به افراد کمک مي کند تا زندگي بهتر و سالم تري داشته باشند، برنامه آموزش مهارتهاي زندگي است، در همين راستا سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين با مشارکت دانشگاه علوم پزشکي قزوين اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي شهروند و سلامت اجتماعي در محلات قزوين کرده که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

به منظور بررسي کيفيت اين کارگاه هاي آموزشي، وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين به همراه اعضاي شوراي شهر و اسکويي، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي قزوين از کارگاه آموزشي «شهروند و سلامت اجتماعي» با محوريت «شيوه هاي تربيتي نوجوانان در دوران بلوغ» که در مسجد جامع محله مشعلدار برگزار شد، بازديد کردند.

برنامه هاي شهرداري با محوريت سلامت شهروندان اداره و اجرا شود

مجابي، مسئول کمسيون بهداشت و سلامت اجتماعي و خدمات شهري و محيط زيست گفت: برنامه هاي شهرداري قزوين نظير در حوزه ترافيک، عمراني، اجتماعي با محوريت سلامت شهروندان اداره و اجرا شود.

مجابي افزود:در اين دوره، شوراي شهر قزوين سعي کرده است تا به حوزه سلامت شهروندان توجه خاصي داشته باشد، چرا که معتقديم اطلاع رساني به موقع و مناسب و ارائه آموزشي هايي نظير مهارت هاي زندگي سبب کاهش آسيب هاي اجتماعي، بيماري ها و رفتارهاي نابهنجار با کمترين هزينه ها مي گردد.

وي با بيان اين مطلب که شهري سالم و پويا در گرو داشتن شهروند سالم است، اظهار کرد:شهر مجلل با تمامي امکانات رفاهي بدون توجه به شهروندان، به هيچ عنوان شهري سالم نيست،شهري سالم است که حتي با وجود کمترين امکانات توجه ويژه به شهروندان شود.

مجابي در ادامه از سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين جهت ورود جدي آموزش هاي شهروندي در حوزه هاي مختلف سلامت اجتماعي، فرزند پروري، ايمني زنان خانه دار و ... قدرداني کرد و گفت: اميد است خروجي اين کارگاه هاي آموزشي باعث ارتقاي سطح فرهنگ عمومي و توسعه شهر قزوين گردد.

مادران سالم شهرونداني سالم و توانمند تربيت مي کنند

اشدري، رئيس کمسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين گفت:سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين با مشارکت دانشگاه علوم پزشکي قزوين موفق شده است تا در قالب طرح محله ما، آموزش هاي مفيد و خوبي را در فضاي معنوي و مقدس مساجد به اهالي محلات قزوين به ويژه زنان خانه دار ارائه دهد که اين جاي بسي قدرداني دارد.

فاطمه اشدري با بيان اين مطلب که مادران سالم شهرونداني سالم و توانمند تربيت مي کنند، افزود: لذا در مجموعه مديريت شهري قزوين موضوعي که بيشتر روي آن تأکيد مي‌شود، حوزه سلامت اجتماعي است، اميد است با برگزاري اين کارگاه هاي آموزشي بتوان گامي بلند و موثر در ساختن شهري سالم با شهرونداني سالم و توانمند برداشت.

وي اظهار کرد: مادران سکانداران تربيت خانواده هستند،لذا بايد با شيوه صحيح تربيتي سعي کنند تا نوجوانان آنان بتوانند دوره بلوغ را با آرامش طي کنند، چرا که بر اساس مستندات علمي نوجواناني که دوره بلوغشان در آرامش کامل گذارنده باشند، آينده بهتري خواهند داشت.

انسان هاي توانمند باعث رشد و توسعه شهر و روستاها مي شوند

 اسکويي،معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي قزوين نيز گفت:توسعه يک روستا با اهالي آن است  افرادي که خوب فکر کنند، خوب تصميم بگيرند، باعث رشد و توسعه روستاها مي شوند.

سعيد اسکويي افزود: انسان هاي توانمند در حوزه مختلف سلامت، فرهنگي و اجتماعي سبب رشد و توسعه شهر و محله هاي خود مي شوند و مي توانند فرزندان بهتري را تربيت کنند و در نتيجه بيماري ها و رفتاهاي نابهنجار نظير اعتيار و جرم در سطح شهر کاهش مي يابد

وي اظهار کرد: آموزش مهارت سبک هاي زندگي راهکار موثري جهت تربيت انسان هاي توانمند است، البته اين آموزش ها بايد مستمر و پرکاربرد باشد.

 

 

تصاویر مرتبط