شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۶

فخار، مدير ورزش سازمان فرهنگي ورزشي قزوين:

براي اولين بار در ايران، فوتبال حبابي در قزوين افتتاح مي‌شود

فخار، مدير ورزش سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت:براي اولين بار در ايران؛مراسم افتتاحيه فوتبال حبابي 28 دي ماه ساعت 19 در سالن ورزشي کوثر واقع در جنب پارک ملت برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،سيد علي فخار افزود: فوتبال حبابي ورزشي است تيمي شبيه به فوتبال که در آن بازيکنان به وسيله يک پوشش حبابي که از هوا پرشده و بالاتنه آنان را مي پوشاند، طي قوانين مشخصي براي وارد کردن توپ ( استاندارد فوتبال) با پا به دروازه تيم حريف رقابت مي کنند.

وي اظهار کرد: اين بازي براي اولين بار توسط دو نروژي به نام‌هاي يوهان گلدن و هنريک الوستاد ابداع شد.،فوتبال حبابي در واقع ترکيبي از فوتبال، زوربينگ و کشتي سومو مي‌باشد، ابداع کنندگان اين ورزش با اين تفکر که فوتبال را پر برخوردتر و در عين حال ايمن‌تر نمايند و از حالت حرفه‌اي به شکل سرگرم کننده در آورند، خالق رشته ورزشي خاصي شدند که در آن بازيکنان دو تيم با پوشش حبابي شبيه به حباب‌هاي ورزش زوربينگ در مقابل يکديگر فوتبال بازي مي کنند.

وي افزايش نشاط عمومي از طريق ترويج و فراهم آوردن امکانات اين رشته براي عموم در بعد تفريحي – همگاني و شناساندن اين ورزش مفرح به شهروندان را از جمله اهداف برگزاري مراسم افتتاحيه فوتبال حبابي برشمرد.

 

 

تصاویر مرتبط