سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۹

با همکاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

براي اولين بار در ايران؛ مراسم افتتاحيه فوتبال حبابي در قزوين برگزار شد

براي اولين بار در کشور، مراسم افتتاحيه فوتبال حبابي با حضور سعيد وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري، صلح جو،عضو شوراي اسلامي شهر و جمعي از خانواده ها با برگزاري مسابقه نمادين بين دو تيم زرد و سبز در سالن ورزشي کوثر شهرداري قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در اين مراسم گفت:رشته فوتبال حبابي با مشارکت بخش خصوصي و به منظور غني سازي بهينه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و ايجاد نشاط  راه اندازي شده است که اميدواريم مورد استقبال جوانان قزويني قرار گيرد.

سعيد وزيري نژاد با بيان اين مطلب که فوتبال حبابي هم در فضاي باز و هم سرپوشيده قابل اجرا مي باشد، افزود: فوتبال حبابي ورزشي است که بر پايه فوتبال نهفته شده است و حس هيجان و شور و نشاط مضاعفي را نسبت به فوتبال به بازيکنان انتقال مي دهد، فوتبال حبابي به عنوان مفرح ترين تفريح سال 2014 انتخاب شده است و آهسته آهسته در ميان مردم جايگاهي را به عنوان تفريح سالم و با هيجان باز کرده است.

وزيري نژاد اضافه کرد: در اين بازي گل زدن بسيار سخت است چرا که دست هاي بازيکن قفل است و قادر به استفاده از آنها براي حفظ تعادل نيست و اين دقيقا همان چيزي است که باعث شده فوتبال حبابي سرگرم کننده باشد،البته در اين فوتبال آسيب ديدگي بسيار کمتر از فوتبال معمولي است، چرا که ديگر کسي نمي تواند ديگري را هل دهد و حتي در صورت زمين خوردن اين حباب محافظ بازيکن است.

وي اظهار کرد: اين رشته داراي توپي بزرگ به صورت حباب است که ورزشکار در داخل حباب قرار گرفته و در هنگام بازي هيجان خاصي دارد که هم براي ورزشکاران و هم تماشاگران جذاب است.

اين مسئول خاطرنشان کرد: اين بازي براي اولين بار توسط دو نروژي به نام‌هاي يوهان گلدن و هنريک الوستاد ابداع شد.،فوتبال حبابي در واقع ترکيبي از فوتبال، زوربينگ و کشتي سومو مي‌باشد، اين رشته ورزشي در ايران سابقه اي ندارد و قزوين براي اولين شهر توانسته با همکاري شوراي شهر و شهرداري با مشارکت و سرمايه گذاري دو نفر از علاقمندان بخش خصوصي آن را راه اندازي کند.

وزيري نژاد يادآورشد: در حال حاضر?? توپ حبابي با سرمايه اي بالغ بر 300 ميليون ريال خريداري شده و در صورت استقبال خانواده ها اين ميزان تا دو برابر قابل افزايش است.

وي با بيان اين مطلب که توسعه ورزش همواره سرلوحه برنامه هاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين بوده است، گفت: با همکاري مجموعه مديريت شهري و سپاه پاسداران تاکنون ?? سوله ورزشي در بافت جنوب شهر قزوين با عنوان سوله هاي ورزشي صالحين با ارتفاع ? متري راه اندازي شده است که مي تواند نياز محلات را تامين کند.

اين مسئول در پايان از افتتاح سالن ورزشي در حوزه ژيمناستيک در بلوار نورزيان با مشارکت بخش خصوصي خبر داد که اين سالن ورزشي با هدف ايجاد نشاط و ارتقاي سطح سلامتي مردم به ويژه کودکان و نوجوانان در اختيار شهروندان قرار خواهد گرفت.

پايان پيام

تصاویر مرتبط