شنبه ۱۳۹۴/۱۱/۰۳

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

کارگاه «کلبه آرامش» با عنوان " فرهنگ آپارتمان نشيني" برگزار شد

کارگاه «کلبه آرامش» با عنوان کارگاه آموزشي" فرهنگ آپارتمان نشيني" به منظور ارتقاي دانش مهارت هاي زندگي و فرهنگ شهروندي و شهرنشيني در فرهنگسراي بانو حضرت زهرا (س) سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛محمدي، مشاور خانواده در اين کارگاه آموزشي طي سخناني به  فرهنگ آپارتمان نشيني و مسائل حقوقي و قانوني آپارتمان نشيني را تبيين کرد و گفت: آموزش حقوق شهروندي و بايدها و نبايدهاي فرهنگ اجتماعي يکي از راههاي تحقق عدالت اجتماعي است.

محمدي افزود:در آپارتمان ها و مجتمع هاي مسکوني، هر يک از شهروندان با فرهنگ و سبک زندگي خاصي دور يکديگر جمع مي شوند که گاهي عدم آشنايي با مقررات و قوانين شهروندي موجب بروز کدورت ها و اختلافات در بين ساکنين مي شود.

وي ادامه داد: مشکلات زندگي آپارتماني از زماني آغاز شد که خانواده ها همچنان پيرو زندگي سنتي خود در خانه هاي حياط دار باشند؛ به گونه اي که صحبت کردن با صداي بلند، رفت و آمد در هر زمان از شبانه روز، بلندي صداي تلويزيون، راديو و ضبط صوت تا آن ميزان که تمايل دارند و بسياري از نمونه هاي ديگر،با اين تفکر که چهار ديواري اختياري است همچنان بر آن شيوه زندگي سنتي پا فشاري نمايند، بدون آن که توجه به حقوق همسايه ديوار به ديوار يا همسايه طبقه پايين يا بالايي خود داشته باشند.

محمدي اضافه کرد: با توجه به محدوديت هاي زندگي آپارتمان نشيني براي زندگي کردن در مجتمع هاي آپارتماني دو اصل بديهي است،«بايد رعايت حقوق ديگران مهم شمرده شود» و « در انتظار رعايت حقوق و قوانين از جانب ديگران نباشيم» و شايسته است مصداق اين حديث باشيم «همسايگي خوب تنها اين نيست که آزار نرساني، بلکه خوش همسايگي اين است که در برابر آزار و اذيت همسايه صبر داشته باشي».

 پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط