دوشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۱۹

با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

دوره آموزشي مديريت نماز ويژه مديران شهرداري قزوين برگزار شد

به همت ستاد اقامه نماز شهرداري قزوين و با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري دوره آموزشي مديريت نماز ويژه مديران شهرداري در سالن اجتماعات قائم شهرداري منطقه قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛رحيميان، يکي از اساتيد مرکز تخصصي نماز قم در اين دوره آموزشي از مديران شهرداري خواست در زمينه توسعه نماد سازي و فضا سازي نماز در سطح شهر تلاش کنند.

مرتضي رحيميان با بيان اين مطلب که حضور مديران در نماز جماعت مهم و تأثير گذار است،اظهار کرد:آنچه در نظام اسلامي مورد اهميت بايد قرار بگيرد اقامه نماز در سطح جامعه است و هرچه به نماز بيشتر توجه داشته باشيم از مشكلات اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي جامعه كاسته خواهد شد.

به گفته وي يکي از ابعاد ارزشمند نماز، مديريت جامعه اسلامي بر محور خداپرستي است، در اين جامعهمديران زيرمجموعه سازمان خود را بر  محور نماز مديريت مي کنند، اين مهم مسير جامعه را به سوي تکامل و توسعه هموار مي کند.

اين کارشناس مذهبي افزود:امنيت اجتماعي يکي از دستاوردي منحصر به فرد نماز است، زيرا نماز ذکر خداست و تنها با ياد خدا دل ها آرامش مي پذيرد.

وي با اشاره به جايگاه بالاي نماز در پيش خداوند متعال،گفت: در قرآن حدود 90 بار به طور مستقيم واژه صلاة و مشتقاتش به کار رفته و حدود 900 بار کلمات و واژه‌هايي که مرتبط با نماز هستند، مانند: رکوع، سجده، وضو، مسجد، ذکر، عبادت و ...، به کار رفته است که در نتيجه مي‌توان گفت،حدود يک ششم از آيات قرآن به نماز پرداخته است.

حجت الاسلام رحيميان در پايان گفت:نماز شناسنامه انسان در روز قيامت مي باشد، اولين واجب در بين تمام واجبات نمازاست و اولين آرزو و آخرين وصيت پيامبر گرامي،حضرت محمد (ص) نماز مي باشد، اين مهم نشانه اهميت نماز است که توسعه آن بايد در دستور کار جدي مسئولان قرار گيرد.

حجت‌الاسلام عبادالله قجر،مسئول ستاد اقامه شهرداري قزوين نيز گفت:اين دوره آموزشي 28 ساعته جزو دورهاي ضمن خدمت کارمندان دولت است که طي دو دوره با حضور استادان مجرب مرکز تخصصي نماز ويژه مديران شهرداري قزوين با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و مسئول ستاد اقامه شهرداري قزين برگزار شد و راهكارهاي مديريت نماز در سازمان هامورد بررسي قرار گرفت.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط