دوشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۱۹

وزيري‌نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

آموزش فرهنگ ترافيک در سرلوحه برنامه‌هاي شهرداري قزوين قرار دارد

سعيد وزيري‌نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي و ورزشي قزوين گفت: آموزش فرهنگ ترافيک به شهروندان قزويني به ويژه کودکان در سرلوحه برنامه هاي اين سازمان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري‌نژاد در مراسم اختتاميه جشنواره عکس‌هاي موبايلي با «محوريت تخلفات ترافيکي» که در سالن اجتماعات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري برگزار شد،افزود: غلبه بر معضل ترافيک نيازمند ايجاد زير ساخت هاي فرهنگي و آموزش هاي همگاني است، در اين راستا همواره آموزش فرهنگ شهروندي در حوزه ترافيک شهري در سرلوحه برنامه هاي اين سازمان قرار داشته و دارد.

وي اظهار کرد:فرهنگ ترافيک بايد از سنين کودکي در جامعه نهادينه شود،در اين راستا سازمان فرهنگي و ورزشي برنامه‌هاي مطلوبي تدوين کرده است،از آن جمله مي توان به طرح آموزش مفاهيم شهروندي براي کودکان و نوجوانان اشاره کرد که اين طرح با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده با ساير دستگاه‌هاي ذيربط در مهدکودک‌ها و مدارس سنين پايه قزوين برگزار مي‌شود.

اين مسئول تصريح کرد:همچنين در حوزه فرهنگ‌سازي ترافيکي و رفتار صحيح در هنگام رانندگي، اين سازمان از ظرفيت‌هاي شهري همچون بوستان ها به درستي استفاده کرده است و موفق شده اقدامات خوبي را در اين حوزه انجام دهد.

وزيري نژاد، برگزاري مسابقات مختلف با محوريت ترافيک در سطح محلات و مدارس، برگزاري سمينار و همايش‌هايي با موضوع رفتار صحيح رانندگي و برگزاري دوره هاي آموزش شهروندي در خانه هاي فرهنگ را از ديگر برنامه هاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در حوزه ترافيک برشمرد.

اين مسئول با اظهار تأسف از آمار بالاي تصادفات در سطح کشور، گفت:با وجود تمام اقداماتي آموزشي و انضباطي که در حوزه فرهنگ‌سازي ترافيکي انجام شده است، هنوز با نقطه ايده‌آل بسيار فاصله داريم و در مقايسه با کشورهاي توسعه‌يافته آمار خوبي را در اين حوزه نداريم که در اين راستا بايد تدابير ويژه‌تري اتخاذ شود.

وزيري‌نژاد اظهار اميدواري کرد: برگزاري چنين جشنواره هايي سبب ارتقا سطح دانش و نگرش، اصلاح رفتارهاي ترافيکي شهروندان، افزايش دانش به منظور پيشگيري از آسيب هاي رانندگي، ارائه الگوهاي مناسب سبک رانندگي و عبور و مرور روان در شهر شود.

وي بر عزم جدي مردم و مسئولان براي کاهش آمار تصادفات تأکيد کرد و گفت:اميدواريم که با تلاش همه شهروندان و مسئولان شاهد کاهش آمار تصادفات رانندگي در کشور به ويژه در قزوين باشيم و روزي برسد که شهروندان قزويني الگويي براي ساير مردم کشور در زمينه رعايت قوانين رانندگي باشند.

پايان پيام

 

 

 

 

تصاویر مرتبط