دوشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۲۶

اشدري، رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين:

اقدامات شهرداري براي توسعه فعاليت‌هاي قرآني ارزشمند است

اشدري،رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين اقدامات ارزشمندي را در جهت توسعه فعاليت‌هاي قرآني بويژه تشويق قرآن‌آموزان انجام داده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ فاطمه اشدري در همايش قرآن آموزان شعبه هاي جامعه القرآن کريم و اهل بيت (ع) استان قزوين که با حضور استاد سيد محمد حسين طباطبايي (علم الهدي)، مسئولين، مربيان و قرآن آموزان شعب جامعه القرآن استان قزوين در سالن آمفي تئاتر شهيد رجايي قزوين برگزار شد،افزود: تجليل از دو هزار 575 نفر از حافظان قرآن کريم شهرقزوين در طي يازده مرحله داوري و در قالب سه هزار 775 جزء  از جمله  اقدامات در حوزه ترويج فرهنگ قرآني مي باشد، اين  طرح از مهرماه 92 آغاز شده است.

وي انجام سه مرحله داوري در خرداد، تير و شهريور 94 از دو هزار نفر حافظ و برگزيده شدن 1130 حافظ در قالب هزار و 550 جزء آماده تجليل از ديگر فعاليت هاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين است.

اشدري اضافه کرد: در اين راستا همچنين در ضيافت افطاري شهرداري قزوين که در ماه مبارک رمضان سال گذشته برگزار شد از 200 نفر از حافظان کل قرآن کريم و قاريان برجسته شهر قزوين تجليل شد.

اشدري اظهار کرد: برگزاري کلاس هاي علوم قرآني در فرهنگسرا و خانه هاي فرهنگ سازمان فرهنگي ورزشي،حمايت از موسسات قرآني سطح شهر در قالب مساعدت مالي، تجهيز، استفاده از سالن هاي اجتماعات سازمان و . . . از ديگر اقدامات خوب سازمان در راستاي توسعه فرهنگ قرآني و تشويق قرآن آموزان مي باشد که جاي بسي قدرداني دارد.

وي اظهار اميدواري کرد دارالقراني با تمام امکانات لازم و با نام فرهنگسراي قرآني در بودجه سال 95 از طرف شهرداري و شوراي شهر قزوين در برنامه‌ها داشته باشيم.

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين در ادامه گفت: يکي از دستاوردها و برکات مهم انقلاب اسلامي ايران، توسعه و گسترش فعاليت‌هاي قرآني است، خوشبختانه فعالان قرآني و مسئولان استاني در قالب برنامه‌هاي بلند مدت همگام با ساير استان‌ها موفق شده اند تا نونهالان، نوجوانان و جوانان بسياري را با آموزه‌هاي قرآني، قرائت و حفظ قرآن آشنا کنند.

اشدري در پايان افزود: مقام معظم رهبري فرموده‌اند؛ اگر کسي تصور کند پيش از اينکه تلاوت دلنشين قرآن رواج پيدا کند مي‌توان مردم را با مضامين قرآن و عمل به آن آشنا کرد اشتباه کرده است.

 

تصاویر مرتبط