سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۲/۲۶

مدير مرکز نجوم شهرداري قزوين:

قزوين در حوزه نجوم از وضعيت خوبي برخوردار است

همزمان با هفته جهاني نجوم، همايشي با حضور علاقه مندان به حوزه نجوم در سالن اجتماعات سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين برگزار شد.

 

ابوالفضل اکبري مدير مرکز نجوم سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين در اين همايش با بيان اين که ويژه برنامه نجوم در سه بخش به انجام رسيد، اظهار داشت: پرداختن به مبحث ساخت تلسکوپ هاو معرفي انواع آن، ساخت ساعت هاي آفتابي و راکد هاي آبي همچنين اطلاع رساني اتفاقات نجومي فصل بهار در قزوين مواردي بود که در اين فرصت به آنها پرداخته شد.
وي خبرداد: مهم ترين اتفاق نجومي قزوين در 17 خرداد ماه سال جاري رخ مي دهد چراکه گذر سياره زهره از مقابل خورشيد را شاهد هستيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به فعاليت هاي مرکز نجوم اشاره کرد و گفت: از سال 83 تاکنون و همزمان با تاسيس اين مرکز،30همايش به شکل مداوم برپا شده است و برپايي نمايشگاه و رصد ماه ازجذابيت هاي ديگر اين گونه برنامه ها محسوب مي شود واستقبال علاقه مندان نشان دهنده اين است که آنان مشتاق نظاره زيبايي هاي آسمان هستند.
اکبري اضافه کرد: مرکز نجوم قزوين که با نام کاسپين اسکاي فعاليت خود را آغاز کرد، همايش ها و کارگاه هايي مخصوص کودکان و بزرگسالان برگزار کرده ونيز رصد درون و برون شهري آسمان را در طول سال به انجام مي رساند.
مدير مرکز نجوم سازمان فرهنگي و ورزشي، يکي از اهداف اين مرکز را پرورش متخصص برشمرد و ياد آور شد: در برنامه هاي مختلفي که براي علاقه مندان نجوم در قزوين برگزار مي شود،  اطلاعات به صورت تئوري و عملي بيان مي شود تا اين پيش زمينه ذهني براي آنان به وجود بيايد و دانش خود را افزايش دهند.
وي وضعيت حوزه نجوم در قزوين را در مقايسه با ديگر استان ها مناسب توصيف کرد و گفت:  در مقايسه با استان هايي مانند؛ اصفهان، مشهد و همدان با اين که از تجهيزات بيش تري برخوردارند، جايگاه نجوم استان قزوين در رتبه خوبي قرار دارد ولي بايد در جهت تربيت متخصصين در اين خطه تلاش بيش تري داشته باشيم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط