پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۳

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

مراسم تجليل از ائمه جماعت شهرداري قزوين برگزار شد

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛مراسم تجليل از ائمه جماعت شهرداري قزوين در سالن اجتماعات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛اشدري،رئيس کمسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين در اين مراسم از ائمه جماعت شهرداري خواست تا تربيت حافظان و قاريان قرآني در ميان خانواده هاي کارکنان شهرداري را در دستور کار خود قرار دهند.

فاطمه اشدري با اشاره به تاثير رفتار امام جماعت در جذب کارمندان به اقامه نماز و ترويج اخلاق اسلامي در ميان آنان افزود:امام جماعتي موفق است که کارکنان را به عمل نيک، مرمداري و اخلاق نيکو ترغيب کند، تحقق اين مهم علاوه بر بسط اخلاق نبوي در کاهش بار آسيب هاي روحي و رواني در سطح جامعه دارد.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين با بيان اين مطلب که مساجد بايد به پايگاه اصلي فعاليت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين تبديل شود،گفت:البته بسياري از برنامه هاي آموزش شهروندي سازمان در مساجد محلات قزوين برگزار مي گردد که جاي بسي خوشحالي و قدرداني دارد.

اشدري همچنين بر يکسان سازي خدماتي نظير توسعه مراکز فرهنگي و تجهيز مساجد بر اساس عملکرد و فعاليت هاي مساجد سطح شهر قزوين تاکيد کرد.

حجت‌الاسلام قجر،مسئول ستاد اقامه نماز شهرداري قزوين نيز در اين مراسم از ائمه جماعت شهرداري قزوين خواست تا با ايده هاي جذاب و ارتباط موثر با کارمندان در مسير سوق کارکنان به اقامه نماز جماعت تلاش کنند و با برنامه هاي مناسب قدم هاي خوبي جهت توسعه و ترويج فرهنگ نماز بردارند.

حجت‌الاسلام عبادالله قجر به تشريح عملکرد ستاد اقامه نماز شهرداري قزوين پرداخت و افزود: در حال حاضر 11 سازمان و ادارت تابعه شهرداري، نماز جماعت ظهر و عصر برپا مي شود و 21 نماز خانه شهرداري ها و سازمان تابعه شهرداري قزوين تجهيز شده اند.

وي برگزاري نماز جماعت مغرب و عشاء در هفت بوستان شهر قزوين در فصل تابستان به ويژه ماه مبارک رمضان رااز ديگر برنامه هاي شهرداري قزوين در راستاي توسعه فرهنگ نماز در سطح شهر برشمرد.

حجت‌الاسلام قجر از برگزاري 14 دوره آموزشي 28 ساعته نماز براي کارمندان و دوره آموزشي 8 ساعته مديريت نماز براي مديران ارشد شهرداري قزوين خبر داد و اظهار کرد: 450 نفر در اين دوره شرکت کرده و گواهي آموزشي دريافت نمودند.

وي برگزاري مسابقه کتابخواني با موضوع نماز را از ديگر برنامه شهرداري قزوين در حوزه ترويج فرهنگ نماز عنوان کرد و گفت: 200 نفر از کارکنان شهرداري در اين مسابقه شرکت کردند و به برگزيدگان جوايز اهدا شد.

حجت‌الاسلام قجر خاطرنشان کرد: همچنين سال گذشته طرح تصحيح قرائت نماز در سطح ادارت و سازمان هاي تابعه شهرداري قزوين برگزار شد که مورد استقبال کارکنان قرار گرفت و 386 نفر در اين طرح شرکت کردند و در پايان طرح به تعدادي از شرکت کنندگان نيز هداياي اهدا شد.

وي برگزاري مراسم تجليل از 50 نفر از فعالان نماز و 16 نفر از رابطين نماز شهرداري قزوين را از ديگر اقدامات ستاد اقامه شهرداري قزوين برشمرد و گفت: برگزاري جشنواره روزه اولي ها در ماه مبارک رمضان با همکاري اداره کل تبليغات اسلامي، آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز استان براي دانش آموزان از ديگر برنامه هاي ستاد اقامه نماز شهرداري در راستاي توسعه نماز در سطح شهر مي باشد.

حجت‌الاسلام قجر در پايان تهيه بسته هاي فرهنگي و اهداي آنها به کارکنان شهرداري را از ديگر فعاليت هاي ستاد اقامه شهرداري قزوين در جهت ترويج فرهنگ نماز و ترغيب کارکنان به اقامه نماز به صورت جماعت عنوان کرد.

 

 

 

تصاویر مرتبط