پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۲۷

وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

بازي هاي بومي - محلي استان هاي غربي کشور معرفي مي‌شود

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: نوروز سال آينده در جشنواره بين‌المللي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز قزوين بازي‌هاي بومي و محلي استان‌هاي غربي کشور معرفي مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛سعيد وزيري نژاد افزود:با هماهنگي بعمل آمده با اداره کل ورزش و جوانان استان قزوين،هنرمنداني از استان هاي قزوين، ايلام، خوزستان، گيلان و لرستان در اين جشنواره حضور مي يابند و با اجراي بازي هاي بومي و محلي خود علاوه بر معرفي بازي هاي محلي استان خود، شادي و نشاط را به گردشگران و بازديد کنندگان هديه مي دهند.

اين مسئول اضافه کرد:معرفي بازي هاي بومي – محلي يکي از محورهاي اصلي جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز است،لذا حضور استان ها علاوه بر معرفي بازي هاي بومي نقاط مختلف مي تواند به جذابيت برنامه هاي جشنواره بيفزايد.

وي اظهار کرد: 100 بازي بومي و محلي شهر قزوين در اين جشنواره براي شهروندان و گردشگران به نمايش درخواهد آمد و کودکان امروز با بازي‌هاي کودکان ديروز آشنا خواهند شد، بازي هايي که بسياري از آنها به فراموشي سپرده شده است.

اين مسئول اضافه کرد:با توجه و پيروي از بيانات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) که بر گسترش بازيهاي بومي و محلي تاکيد دارند،همواره در جشنواره بازي و اسباب بازي به امر معرفي و احياي بازي هاي بومي به صورت جدي پرداخته شده است و چاپ دو جلد کتاب با عناوين" معرفي بازي‌هاي بومي و محلي ايران" و " معرفي بازي‌هاي بومي و محلي قزوين" با تيراژ 50 هزار نسخه حاصل برگزاري جشنواره‌هاي گذشته بوده است.

وزيري نژاد برگزاري دو جشنواره بازي هاي بومي و محلي با هدف و رويکرد تقويت محلات، افزايش نشاط شهروندان و احياي بازي هاي قديمي در قزوين و تشکيل سمن فجرآفرينان با سرپرستي آقاي دين اله کريمي را از ديگر اقدامات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در زمينه احياي بازي هاي بومي – محلي برشمرد.

گفتني است،جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز قزوين از سوم الي 12 فروردين ماه 95 از ساعت 16 تا 22 در مجموعه تاريخي – فرهنگي سعدالسلطنه واقع در خيابان امام خميني (ره) روبروي عبيد زاکاني برگزار مي شود.

 

تصاویر مرتبط